Desigur, distracţia de a ajunge de la Munchen la Struer pe şosea este asigurată de dreptul tău european de a circula pe minunatele drumuri ale Germaniei, cunoscute şi sub numele de Autobahn. Aproape 2.000 de km dus-întors înseamnă mai bine de 1.600 de km fără limită de viteză, adică 1.600 de km în care 640i îşi demonstrează adevărata valoare de Gran Turismo. Nu poţi să înţelegi de ce maşina asta costă bine peste 100.000 euro echipată complet dacă nu o conduci pe drumurile unde a fost ea dezvoltată. Inginerii BMW spun că un km pe Nurburgring se traduc prin 20 de km pe drumuri publice germane. Asta înseamnă 20 de km pe Autobahn, nu-i aşa?!
Uşurinţa cu care 640i accelerează şi menţine vitezele din jurul valorii de 200 km/h este impresionantă. Desigur, bestialitatea sunetului unui 650i şi reprizele sale fulminante sunt altceva dar acest drum foarte lung pe cele mai spectaculoase drumuri din Europa din punct de vedere al vitezei au demonstrat că un 640i este mai mult decât suficient. Suspensiile cu amortizoare controlate electronic, transmisia în opt trepte foarte rapidă direcţia activă integrală, toate fac din motorul turbo de trei litri mai mult decât este el de fapt. Cu un sunet tipic motoarelor BMW cu şase cilindri în linie şi cu o forţă debordantă în toate treptele, cel mai accesibil Seria 6 Coupe demonstrează că motorul de bază nu este întotdeauna veriga slabă a unei generaţii.
Dimpotrivă, cei 14.000 de euro diferenţă dintre un 650 şi un 640 pot fi folosiţi pentru a-l echipa pe acesta din urmă mediu, preţul final de achiziţie fiind menţinut sub pragul critic ai celor 100.000 de euro. Şi la orice sumă cuprinsă între 95 100 de mii de euro cu TVA, Seria 6 este o afacere senzaţională care nu are deloc probleme dinamice, are un consum mediu foarte bun (10 litri pentru 100 km parcurşi) şi nu te va face de râs în nicio parcare din Monte Carlo, Dubai, Shanghai sau Florida. Şi desigur, pentru showoff-ul exclusiv, poţi să te lauzi acustic prin intermediul sunetului extrem de puternic al sistemului audio.
Chiar dacă anul acesta Bang & Olufsen va echipa aproximativ 400.000 de maşini cu sistemele sale, majoritatea acestora va fi formată din Audi A4 şi A5 şi foarte puţine modele din clasa de preţ a Seriei 6 se pot bucura de un astfel de sistem. Doar S, CL şi SLS AMG, Audi R8 şi modelele Aston Martin. În rest linişte, la propriu, deoarece nimic nu poate suna atât de puternic. Colaborarea lui BMW cu Bang & Olufsen i se datorează lui Bjarne Sorensen, director general al diviziei de concept şi tehnologie auto al companiei daneze. Filozofia sa este foarte simplă şi extrem de directă. „Dacă după ce conduci 1.000 de kilometri ascultând muzică ajungi la destinaţie disperat să continui să asculţi muzică, asta înseamnă că sistemul audio din maşină este bun”.
După ce am parcurs dublul numărului de kilometri indicaţi de domnul Sorensen pot să vă spun că filozofia daneză este extrem de obiectivă. Aşa cum 640i te face să realizezi că a cheltui 100.000 de euro pe el este un lucru firesc pentru că nicio altă supermaşină nu este atât de plăcut de condus la peste 200 km/h ore în şir, la fel sistemul audio BeoSound conceput pentru BMW are tot dreptul să te facă să mai cheltuieşti nişte mii de euro bune pentru ca în casa ta să fii înconjurat de acelaşi sunet sublim precum cel din Seria 6.