Crossover – temă de teambuilding
Preţuri Mitsubishi Outlander 2,0 DI-D
Preţ de bază – echipare Invite: 22.550 euro (26.835 euro cu TVA)
Preţ model testat – echipare Instyle NAVI: 30.284 euro (35.995 euro cu TVA)
Dintre toate cele trei maşini, Mitsubishi Outlander are gene serioase de off-road, astfel încât toată lumea a considerat, încă de la primul contact vizual cu maşina, că este cea mai capabilă în teren accidentat pentru un SUV. Fie că unii asociau numele Mitsubishi cu Paris-Dakar, fie că alţii asociau gabaritul maşinii cu termenul „jeep”, Outlander a fost un magnet, ba chiar un fel de măr al discordiei pentru potenţialii pasageri.
Suportul special de pe acoperiş nu a rămas neobservat, conferindu-i maşinii o aură specială – chiar dacă oamenilor li s-a explicat că funcţia sa principală este pentru montarea unei cutii de bagaje. De asemenea, partea inferioară a hayonului, care are rol de mini-platformă, a fost imediat catalogată inedită şi foarte utilă.
Astfel ni s-a confirmat, încă o dată, faptul că potenţialii cumpărători de SUV-uri apreciază mai mult teoretic capacităţile de trecere ale unui astfel de automobil…
Totuşi, luxul a evidenţiat un minus: pe banchetă pot călători cu adevărat confortabil doar două persoane (care îşi pot regla separat înclinarea spătarului, pentru obţinerea unui confort cât mai mare). Pe hârtie, mai există două locuri în portbagaj, însă accesul la acestea a fost foarte puţin apreciat, iar inconfortul oferit de strapontină nu poate fi neglijat: „stăm cu genunchii la gură şi ne zguduie toate gropile!”.
Concluzia generală a fost că maşina este potrivită pentru patru persoane amatoare de lux, oferind un spaţiu excedentar pentru bagajele acestora. Impresiile feminine se pot reduce la „atunci când voi avea copil, asta e maşina pe care o vreau”, în timp ce părerile bărbaţilor au fost împărţite.
Cât despre cum stă maşina pe drum, toată lumea s-a declarat foarte mulţumită atât de filtrarea denivelărilor, mai bună decât în celelalte modele, cât şi de lipsa zgomotelor obositoare ale suspensiei. Explicaţiile referitoare la experienţa în acest domeniu a celor de la Mitsubishi au contat doar în afara drumurilor asfaltate, unde macadamul este terenul predilect de joacă al lui Outlander.
Totuşi, în condiţiile transportului a şapte pasageri adulţi, propulsorul a început să îşi arate limitele la urcarea pantelor ceva mai abrupte. TDI-ul de 2,0 litri şi 140 CP, de origine VW, s-a comportat mai puţin onorabil decât a făcut-o pe Skoda Octavia Scout – este adevărat, modelul ceh era avantajat de un minus la greutate. Însă, chiar şi aşa, motorul de pe Mitsubishi Outlander s-a dovedit prea zgomotos şi prea leneş în răspuns. Şi acestea sunt părerile unanime ale pasagerilor!
Per total, la cum se comportă maşina pe şosea şi în afara ei, Mitsubishi Outlander a fost etichetat cu nota 8 – în creştere de la nota 7, după explicaţia că maşina a primit, recent, un nou motor diesel, mult mai rafinat, de origine PSA. Oricum, a fost puţin surprinzător că ponderea părerilor negative despre TDI-ul VW a fost atât de importantă, maşina fiind considerată submotorizată.