Crossover – temă de teambuilding

Autor: Oraan Mărculescu 29 feb. 2008 Teste speciale

suv-crossoverPentru o imagine mult mai obiectivă ar fi fost necesare mult mai multe modele, însă ideea de bază a fost să testăm percepţia reală a potenţialului utilizator al unei astfel de maşini.

La întrebarea dacă domeniul crossover este doar o găselniţă de marketing sau un concept cu adevărat util, răspunsul final este "domeniul crossover este, de fapt, un curent".

suv-crossoverDimensiunile şi spaţiul unei astfel de maşini, precum şi indicativul 4×4 atrag imediat atenţia celor care doresc polivalenţă. Însă punctul sensibil îl reprezintă, întotdeauna, preţul – raportul între cât costă şi ceea ce oferă maşina este pus sub semnul întrebării când vine vorba, în principal, de capacităţile în teren.

Nu putem nega: mulţi dintre "cârcotaşi" au apreciat că pe drumurile desfundate pe unde am trecut cu aceste maşini "trece şi Dacia". Cu alte cuvinte, punctele forte ale unui crossover nu sunt neapărat tracţiunea integrală sau capacităţile de trecere, ci mai degrabă confortul şi ergonomia interioară, deoarece majoritatea potenţialilor clienţi văd crossover-ul ca o maşină de familie, în primul rând.

Până la urmă, conceptul de crossover este unanim acceptat ca o idee bună, dar nu pentru un cumpărător de maşini ieftine. Percepţie care s-ar putea schimba o dată cu apariţia noii Dacia SUVCrossover - temă de teambuildingPromotor.ro este parte a MediaPro Interactiv, divizia de internet a grupului MediaPro, divizie care, la început de an, a organizat un team-building în vecinătatea castelului Bran – fără nici o trimitere subversivă către Dracula.

Peste 80 de angajaţi au fost angrenaţi în acest team-building, o oportunitate foarte bună pentru promotor.ro de a obţine la cald impresii despre nişte maşini aparţinând celui mai exploziv segment auto din România în 2007: crossover. Astfel, am ales ca obiecte de studiu trei modele, unele dintre cele mai cunoscute.

mitsubishi-outlander Mitsubishi Outlander se află la a doua generaţie şi are un pedigree recunoscut pe plan mondial în domeniul off-road. Practic, este un SUV "coborât" din domeniul off-roaderilor cu experienţă, un argument care a convins o mie de clienţi români să îl achiziţioneze în 2007. Outlander a devenit, astfel, al doilea cel mai vândut SUV de categorie compactă, cu motorizare diesel.

skoda-octavia-scout La capătul celălalt al "lanţului trofic" am apelat la serviciile lui Skoda Octavia Scout, un crossover derivat din breakul Octavia şi dotat cu un sistem de tracţiune integrală simplist, preluat de la VW Golf 4Motion. Este, practic, propunerea de intrare în domeniul crossover pentru cei care vor polivalenţă şi un plus de mobilitate în afara şoselelor asfaltate.

hyundai-santa-fe Din acest test-building nu putea lipsi unul din liderii surprinzători ai vânzărilor pe 2007: Hyundai Santa Fe este al doilea model din categoria SUV ca vânzări (după fratele Hyundai Tucson), dar este, de fapt, primul în clasamentul SUV-urilor compacte, cu peste 2.500 de unităţi vândute.

Surpriza acestui succes vine din faptul că Hyundai nu se bazează deloc pe un renume în acest domeniu, prima generaţie fiind un pas modest. Această a doua generaţie, însă, şi-a făcut temele atât de bine, încât a surclasat nume mult mai titrate în domeniu.

bicicleta-mountain-bike Pentru că un team-building înseamnă şi distracţie, nu numai "muncă deconectantă", Skoda ne-a gratulat şi cu un vehicul cu doar două roţi, un mountain-bike numai bun pentru tăvăleală prin teren accidentat. Este adevărat, nefiind 4×4, interesul din partea participanţilor la team-building a fost proporţional mai redus.

Cam ce impresii au lăsat maşinile celor de la team-building, citiţi în paginile următoare

Pagini: 1 2 3 4 5


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide