Citroen Hypnos
Celelalte butoane erau doar desenate, toate formele din cabină fiind acolo doar ca să te uiţi la ele ca la poarta nouă. Francezul din dreapta mea a pornit motorul electric dintr-o telecomandă şi mi-a zis “Voilà!”.
Din cauza faptului că n-am auzit nimic, a trebuit să-l întreb dacă e sigur că maşina a pornit. Mi-a zis că tot ce trebuie să fac este să accelerez – în viteză o băgase el… că eu 99,9% nu mi-aş fi dat seama cum. Francezii ăştia!
Am atins pedala din dreapta şi Hypnos-ul a început să se mişte încet şi fără pic de zgomot. Am frânat imediat, deoarece direcţia nu răspundea. I-am comunicat asta celui din dreapta mea, însă el mi-a zis că pur şi simplu e foarte greoaie pentru că… totuşi avem de-a face cu un concept. Nu cu un vehicul de serie.
Am apăsat acceleraţia mai tare, iar motorul diesel s-a trezit la viaţă pe un ton foarte zgomotos. Un diesel-hibrid care accelerează ajutându-se de cuplul ambelor propulsoare – chiar am rămas surprins de răspunsul prompt al pedalei. Hypnos mai dispune de un sistem Start-Stop şi de unul de tracţiune integrală, potrivit cu aspectul de crossover al maşinii.
Per total, a fost o experienţă foarte interesantă. Pur şi simplu am rămas cu gândul la produsul care va avea drept predecesor acest concept. Poate un viitor model DS? Poate un viitor SUV agresiv gen Infiniti FX? Cine ştie…
Cert este că tehnologia Hybrid 4 îşi va găsi locul pe un model Citroën cât de curând.
Dar uneori destinul chiar lucrează în favoarea ta: luna trecută am fost invitat la Paris pentru a conduce conceptul pe care, cu doar câteva luni în urmă, îl admirasem prin intermediul unui widescreen. A fost o experienţă interesantă. A fost prima oară când am condus un concept, o idee, o noţiune pe roţi, iar faptul merită povestit…
Am să încep totuşi cu momentul în care am ajuns la CERAM (Center d’Essais et de Recherche Automobile de Mortefontaine) – un circuit de test situat la circa 50 km de centrul Parisului.
Ca aspect, formele exteriorului erau fermecătoare, iar jantele de 22” – absolut superbe. E bine că nu le-a văzut cine ştie ce rapper american, pentru că şi-ar fi comandat instant câteva perechi, care s-ar fi potrivit de minune pe Phantom-ul lui. De fapt, nu. Rapperii umblă pe 24”.
În fine, revenind la subiect, pot spune că aspectul lui Hypnos mi s-a impus încă de la început. Următorul lucru pe care l-am făcut a fost nu să mă urc la volan, ci să mă aşez la o masă pentru a citi datele tehnice şi specificaţiile acestui concept.
Am vrut să ştiu exact despre ce este vorba în propoziţie, întrucât nu aveam nici cea mai mică idee la ce trebuia să mă aştept. Primele cifre care mi-au atras atenţia au fost cele legate de dimensiuni, masă şi economie. Adică un automobil de aproape 5 metri lungime şi cu greutatea de 1,8 tone să consume doar 4,5 litri/100 km în regim mixt?
Deci până aici totul suna bine, iar momentul culminant se apropia tot mai repede. După circa 30 de minute am fost chemat afară, unde mi s-a făcut un scurt instructaj referitor la cum trebuie să merg şi la ce trebuie să mă aştept. Mi s-a spus să nu depăşesc 80 km/h şi să încerc să rulez doar pe prima bandă, deoarece pe circuit mai alergau şi alte maşini, ale altor producători.
Zis şi făcut: am dat din cap şi m-am îndreptat către Hypnos. Uşile mi-au fost deschise (sunt 99,9% sigur că mi-aş fi dat seama de unul singur cum se deschid; ce ţi-e şi cu francezii ăştia!…), dar, înainte să urc la volan, am stat puţin să asimilez toată informaţia din faţa ochilor.