După ce am testat maşina în teren accidentat am înţeles imediat de ce VW Amarok a fost maşina de asistenţă în Raliul Paris-Dakar. Aproape că nu simţi cât de mare este denivelarea sau groapa pe care o traversezi. Modelul testat a fost echipat cu o cutie automată în opt trepte (o premieră în clasa pick-up-uilor) şi un propulsor diesel bi-turbo de 179 CP. Graţie puterii, cutiei automate dar şi a diferenţialului spate blocabil, obstacolele de dificultate mare şi terenul accidentat par a fi o joacă de copil.
Lipsa reductorului a impus implementarea sistemului de control al vitezei la coborâre. Setarea vitezei se realizează extrem de simplu. Înainte de coborâre maşina trebuie să ruleze cu viteza care se doreşte a o avea pe pantă. Sistemul „memorează” viteza şi o păstrează pe întreaga perioadă de coborâre. Dacă se doreşte o viteză ceva mai mare se apasă pur şi simplu pedala de acceleraţie după care se eliberează complet, astfel maşina va coborî cu noua viteză impusă.
Pe şosea, maşina se comportă impecabil, aproape că ai senzaţia că te afli la volanul unei maşini de pasageri, nicidecum într-un pick-up. Amarok mai este echipată şi cu sistem Start-Stop ceea ce face ca maşina să aibă un consum mediu de 7,6 litri/100 km.