Am condus maşina de curse a lui Andrei Mitraşcă
Piloţii Avia Motors/Alto Syncro, Andrei Mitraşcă şi Alina Bunica, au derulat o serie de teste cu cele două maşini de curse Skoda Fabia RS TDI şi Seat Ibiza Cupra TDI pe traseul de la Voina, cu doar două zile înainte de startul oficial al Campionatului Naţional de Viteză în Coastă Dunlop 2012.
Scopul sesiunii de antrenament era de a afla comportamentul celor două maşini ale echipei, pe noul traseu de viteză în coastă, ţinând cont de setările suspensiei şi compoziţia pneurilor. La această probă de teste au luat parte şi reprezentaţi ai presei, printre care şi eu din partea ProMotor, cu dorinţa de a testa puterea celor două maşini, alături de echipa Avia Motors/Alto Syncro.
Din păcate, Skoda Fabia RS TDI nu a mai fost disponibilă după câteva ture, semnalând probleme grave la motor. Aşa că a rămas disponibil doar modelul de curse cu care Andrei Mitraşcă va concura în CNVCD 2012, un Seat Ibiza Cupra TDI.
Prima dată m-am aşezat pe scaunul din dreapta, pentru a primi câteva noţiuni de bază în ceea ce priveşte pilotajul unui maşini de curse, de la pilotul echipei Avia Motors/Alto Syncro. Acesta a făcut o tură pe traseul stabilit pentru proba din CNVCD 2012, după care am făcut schimb de locuri. Seat-ul Ibiza Cupra TDI aleargă la Grupa H4 şi este propulsat de un motor diesel de 1.9 litri de 180 CP. Bineînţeles că maşina a beneficiat de modificări la transmisie, ambreiaj, suspensii şi, nu în ultimul rând, la motor, făcute chiar de către mecanicii de la service-ul Avia Motors . De asemenea, în maşină au fost montate şi scaune tip scoică, centuri în şase puncte şi roll-cage pentru o mai bună protecţie pentru piloţi.
Am observat că nu este chiar aşa de dificil să conduci un asemenea model de curse. Trebuie să fii atent la ambreiaj, pentru că acesta cuplează destul de jos şi ai putea opri destul de uşor motorul. În schimb, direcţia este precisă şi foarte manevrabilă, aici contribuind, probabil, şi volanul sport, care are o aderenţă foarte bună. Chiar dacă modelul de curse avea o greutate cu 100 kg mai puţin decât modelul de serie, acesta părea mult mai uşor şi mai „jucăuş” pe curbele luate în viteză. Dar atenţie, poţi scăpa foarte uşor controlul maşinii, ţinând cont de faptul că nu ai ESP şi ABS. Aşadar, trebuie să ştii foarte bine cum să dozezi pedala de frână înainte de viraj.
În concluzie aş putea spune că a fost o experienţă extrem de plăcută şi care merită repetată oricând. Cum să înţelegi mai bine o maşină de raliu, decat atunci când te afli la volanul uneia dintre ele şi conduci pe un traseu de coastă? Mă bate gândul să mă bag şi în campionat – se oferă cineva sponsor?…
Etapa a XI-a a CNVCD 2012 va debuta sâmbătă la orele 8.30 cu prima trecere de recunoaşteri şi seva încheia în cursul aceleiaşi zile, la orele 19.00, cu festivitatea de premiere organizată în faţa Primăriei municipiului Câmpulung Muscel. Echipa Avia Motors/Alto Syncro va fi prezentă la startul etapei cu cele două maşini şi cu cei doi piloţi ai săi.