VEZI AICI TOATE EPISOADELE DIN TESTUL POLO VS FIESTA VS CLIO
Să comparăm, ca şi stil, interiorul lui VW Polo cu cel al lui Ford Fiesta este ca şi cum am compara Berlin Philarmonic Hall cu Opera din Sydney. Diferenţa de abordare, este total opusă, dar chiar Walter da Silva, şeful de design de la VW, recunoaşte că au vrut să se îndepărteze de curentul „overdesigned” al concurenţei. În timp ce interiorul lui Polo este de o simplitate proverbială, nu neapărat un lucru rău, Fiesta are forme îndrăzneţe şi foarte avangradiste, nu neapărat un lucru bun, depinde din ce unghi priveşti.
La capitolul detalii estetice şi chiar şi ergonomie (datorită comenzilor audio plasate pe consolă în raza vizuală a şoferului) Fiesta se dovedeşte mai inspirat ca Polo. În schimb, la calitatea materialelor Polo primeşte mai multe bile albe. Din punct de vedere al spaţiului, lăţimea superioară a lui Fiesta, oferă impresia de maşină mai încăpătoare cel puţin din perspectiva şoferului.
Ca să băgăm în ecuaţie şi Renault Clio facelift, vom menţiona că acesta are un stil aparte, sofisticat, dar totuşi simplist. Consola centrală cu o linie specifică Renault are foarte puţine butoane şi toate sunt puse cât mai grupat, neîncărcănd prea mult punctul convergent al habitaclului. Faceliftul nu a schimbat foarte multe în interior şi din spatele volanului, în ciuda noii imagini de marcă adoptate, Clio rămâne un Clio şi nu o copie intrată la apă a lui Megane.Ca şi calitate a materialelor, Clio se plasează practic între cele două şi câştigă la ambianţă datorită nuanţei bej, care aduce luminozitate în habitaclu. Existenţa cheii inteligente (cu excepţia nivelului de bază) uşurează mult sarcinile şoferului.
Cele trei modele nu au avut echipări tocmai similare, VW Polo şi Fiesta fiind în echipări de mijloc, în timp ce Renault Clio a afişat nivelul de echipare de top, deci nu o să ne legăm prea mult de dotări şi raportul preţ ofertă (decât în ultimul episod). Ca poziţe la volan, ordinea în care mi-am găsit cel mai uşor locul este Fiesta, Polo şi Clio. Această clasificare este de fapt ordinea inversă a cât de sus stai ca şi şofer. În Fiesta stai mai jos şi interiorul parcă te înconjoară, în Polo este decent, iar la Renault ştim cu toţii că poziţia mai înaltă este definitorie pentru marcă.
Ca spaţiu interiror, cele trei modele sunt cât se poate de apropiate, neexistând diferenţe notabile atât în faţă cât şi în spate. Iar din punct de vedere al portbagajului, 280 la Polo şi Fiesta şi 288 la Clio, scorul este la fel de strâns. De asemenea, ca viaţă la bord am următoarele observaţii, făcute strict pe baza modelelor de test. În VW Polo, aerul condiţionat climatic nu face foarte bine faţă la canicula bucureşteană, la Fiesta ecranul central, cel responsabil cu afişarea parametrilor audio, este imposibil de citit dacă aprinzi ziua poziţiile, iar Renault Clio are un schimbător care îţi transmite o senzaţie de fragilitate şi imprecizie, iar cusătura proeminentă de pe exteriorul măciuliei ţine neapărat să îţi raşcheteze podul palmei.
În concluzie, VW Polo este modelul cu interiorul la care sigur nu vei face alergie, dar nici nu te vei îndrăgosti irecuperabil, calitatea şi simplitatea fiind cuvintele de bază. Dacă îţi place însă să fii la modă şi de dai în vânt după lucrurile îndrăzneţe, atunci Fiesta este alegerea care te va încânta din interior. Iar Renault Clio are acelaşi stil de a face lucrurile în manieră propriu, „like it or not”, dar are un interior calitativ.
Mâine vom vedea dacă Polo este mai bun pe şosea decât Fiesta sau Clio.