VW Polo vs Renault Clio vs Ford Fiesta – Exteriorul (I)
VEZI AICI TOATE EPISOADELE DIN TESTUL POLO VS FIESTA VS CLIO
Dacă noul VW Polo păstrează un aspect "curat" dar minimalist, Ford Fiesta este mult mai sofisticat. Există numeroase nervuri care brăzdează caroseria, geamurile au un contur îndrăzneţ şi alura bicorp este mai bine mascată la Fiesta de forma "picătura" a caroseriei. Partea frontală, sobră a lui Polo este întâmpinată de un zâmbet kinetic larg a lui Fiesta, iar blocurile optice rectangulare nemţeşti sunt în antiteză cu cele foarte arcuite ale Fiestei.Ca dimensiuni, VW Polo este mai lung şi mai scund, dar Fiesta este mai lat, cu aproape 4 cm, plus care dă impresia de mai multă forţă.
Contrastul dintre cele două este foarte puternic şi, doar pe considerente stilistice, este clar că nu îşi vor împărţi acelaşi public. Ori îţi va plăcea Polo, pentru aspectul ordonat şi cuminte, ori vei prefera Fiesta pentru look-ul avangardist. Între cele două s-ar putea interpune Renault Clio, model care a primit de curând un facelift.
Francezii au avut întotdeauna un stil aparte în a desena automobile într-o manieră îndrăzneaţă, iar Renault, în mod special, se dovedeşte lipsit de inhibiţii în a îşi da drumul fanteziei. Stilul lor, îţi "place sau nu", poate fi invocat şi la faceliftul lui Clio. Această operaţie o cam transformă în Cenuşăreasă, pentru că vei avea nevoie de ceva timp până a te obişnui cu noul design. Ca abordare se apropie mai mult de avangardismul Fiestei decât de simplitatea lui Polo, dar aspectul nu va fi principalul atu al acestui model.
În schimb, dintre cele trei Clio este cel mai lung şi mai înalt model, fiind evident chiar şi cu ochiul liber că este modelul cel mai mare. Acest lucru poate fii cheia succesului pentru modelul franţuzesc.
VEZI AICI TOATE EPISOADELE DIN TESTUL POLO VS FIESTA VS CLIO
2009 aduce cea de-a cincea generaţie VW Polo, model care are imprimată destul de fidel noua imagine de marcă VW, lansată de VW Scirocco. Adică, cu alte cuvinte arată, ca un VW Golf 6 micşorat, din anumite unghiuri.
Interesant este că un observator avizat va recunoaşte că este un Polo şi va recunoaşte elemente preluate de la generaţiile precedente de Polo. În special se pot observa multe asemănări cu generaţia MkIII, având o linie generală similară. În schimb, acest model s-a aliniat curentului mărimea contează, crescând uşor cu 36 mm în lungime şi cu 32 de mm în lăţime.
Singurele detalii cu adevărat interesante sunt blocurile optice şi decupajul uriaş din spoilerul faţă. Cele faţă aduc evident cu farurile fratelui mai mare, dar au o tuşă a la Audi A3 în partea inferioară. Cele spate, la prima vedere, par mult prea simple, dar o dată aprinse au un motiv interesant, existând o fâşie care descrie un L tridimensional. Tot la capitolul lucruri simple care fac mult am putea trece şi reducerea înălţimii şi creşterea ecartamentului, artificiu care dă impresia de mai multă sportivitate şi stabilitate.
Acest model a fost în dese rânduri numit Golf 6 Junior, dar spre deosebire de fratele mai mare care a fost la rândul său a fost numit un facelift pronunţat, Polo se poate numi o generaţie complet nouă şi se distanţează considerabil de versiunea predecesoare. Să vedem cum stă însă faţă de principalii rivali.
Vezi aici Polo faţă în faţă cu Fiesta şi Clio.