VEZI AICI TOATE EPISOADELE DIN TESTUL POLO VS FIESTA VS CLIO
VW Polo are o concurenţă acerbă în clasa mică, iar dacă este să ne raportăm strict la estetică şi stil noul, Polo este pus în umbră de principalii săi rivali. Revelaţia anului în privinţa metamorfozei estetice este, fărâ îndoială, Ford Fiesta. Precedenta generaţie Fiesta era, la fel ca şi Polo, un exemplu de simplitate stilistică. Actuala însă a schimbat radical macazul, fiind cea mai profundă exprimare a limbajului kinetic.
Dacă noul VW Polo păstrează un aspect "curat" dar minimalist, Ford Fiesta este mult mai sofisticat. Există numeroase nervuri care brăzdează caroseria, geamurile au un contur îndrăzneţ şi alura bicorp este mai bine mascată la Fiesta de forma "picătura" a caroseriei. Partea frontală, sobră a lui Polo este întâmpinată de un zâmbet kinetic larg a lui Fiesta, iar blocurile optice rectangulare nemţeşti sunt în antiteză cu cele foarte arcuite ale Fiestei.Ca dimensiuni, VW Polo este mai lung şi mai scund, dar Fiesta este mai lat, cu aproape 4 cm, plus care dă impresia de mai multă forţă.
Contrastul dintre cele două este foarte puternic şi, doar pe considerente stilistice, este clar că nu îşi vor împărţi acelaşi public. Ori îţi va plăcea Polo, pentru aspectul ordonat şi cuminte, ori vei prefera Fiesta pentru look-ul avangardist. Între cele două s-ar putea interpune Renault Clio, model care a primit de curând un facelift.
Renault Clio facelift, la fel ca şi VW Polo, se aliniază la o nouă imagine de marcă – în timp ce Fiesta nu este constrâns de imaginea de marcă, conducând evoluţia viitoarelor model. Prin acest facelift, Clio primeşte o redesenare a părţii frontale în genul Megane. Schimbările impuse de acest facelift sunt destul de evidente, fiind înregistrate la spoilere, grilă, dar mai ales blocuri optice, atât cele frontale cât şi cele posterioare.
Francezii au avut întotdeauna un stil aparte în a desena automobile într-o manieră îndrăzneaţă, iar Renault, în mod special, se dovedeşte lipsit de inhibiţii în a îşi da drumul fanteziei. Stilul lor, îţi "place sau nu", poate fi invocat şi la faceliftul lui Clio. Această operaţie o cam transformă în Cenuşăreasă, pentru că vei avea nevoie de ceva timp până a te obişnui cu noul design. Ca abordare se apropie mai mult de avangardismul Fiestei decât de simplitatea lui Polo, dar aspectul nu va fi principalul atu al acestui model.
În schimb, dintre cele trei Clio este cel mai lung şi mai înalt model, fiind evident chiar şi cu ochiul liber că este modelul cel mai mare. Acest lucru poate fii cheia succesului pentru modelul franţuzesc.
VEZI AICI TOATE EPISOADELE DIN TESTUL POLO VS FIESTA VS CLIO
VW Polo, Ford Fiesta şi Renault Clio sunt cele mai sonore nume din clasa mică. Practic se poate spune că primele două au cam fondat acest segment, fiind pe piaţă de aproape 35 de ani. În particular Polo a ajuns la cota 11 milioane de unităţi vândute, fiind un model recunoscut pentru calitatea ireproşabilă şi spiritul nemţesc. Reversul medaliei pentru cel mai mic VW, de până la introducerea lui Lupo în 1998, a fost stilul foarte sobru şi uşor plicticos.
2009 aduce cea de-a cincea generaţie VW Polo, model care are imprimată destul de fidel noua imagine de marcă VW, lansată de VW Scirocco. Adică, cu alte cuvinte arată, ca un VW Golf 6 micşorat, din anumite unghiuri.
Interesant este că un observator avizat va recunoaşte că este un Polo şi va recunoaşte elemente preluate de la generaţiile precedente de Polo. În special se pot observa multe asemănări cu generaţia MkIII, având o linie generală similară. În schimb, acest model s-a aliniat curentului mărimea contează, crescând uşor cu 36 mm în lungime şi cu 32 de mm în lăţime.
Un alt fapt de menţionat, este că acest model este în profunzime un Seat Ibiza cu altă pălărie, dar pălăria este atât de diferită încât nu există niciun fel de indicii vizuale care ar putea divulga relaţia dintre cele două modele. Volkswagen Polo merge pe ideea simplităţii sitilistice, majoritatea suprafeţelor sunt plane, nu există motive sofisticate sau linii îndrăzneţe şi impresia generală este de minimalism estetic.
Singurele detalii cu adevărat interesante sunt blocurile optice şi decupajul uriaş din spoilerul faţă. Cele faţă aduc evident cu farurile fratelui mai mare, dar au o tuşă a la Audi A3 în partea inferioară. Cele spate, la prima vedere, par mult prea simple, dar o dată aprinse au un motiv interesant, existând o fâşie care descrie un L tridimensional. Tot la capitolul lucruri simple care fac mult am putea trece şi reducerea înălţimii şi creşterea ecartamentului, artificiu care dă impresia de mai multă sportivitate şi stabilitate.
Acest model a fost în dese rânduri numit Golf 6 Junior, dar spre deosebire de fratele mai mare care a fost la rândul său a fost numit un facelift pronunţat, Polo se poate numi o generaţie complet nouă şi se distanţează considerabil de versiunea predecesoare. Să vedem cum stă însă faţă de principalii rivali.
Vezi aici Polo faţă în faţă cu Fiesta şi Clio.