VW Polo vs Renault Clio vs Ford Fiesta – Bugetul şi concluziile (IV)

Autor: Cosmin Iordache 24 iul. 2009 Teste comparative

VEZI AICI TOATE EPISOADELE DIN TESTUL POLO VS FIESTA VS CLIO

În locul unei concluzii punctuale voi încerca în urma experienţei cu cele trei modele să fac conexiunea dintre model şi clientul căruia i s-ar potrivi cel mai bine un model sau altul, iar concluziile le trage fiecare în funcţie de preferinţe şi necesităţi.

Renault Clio facelift este clar automobilul celui pragmatic, a aceluia care nu face mare caz de modul cum arată sau se mişcă maşina. Clio are resurse suficiente de a fii dinamic cel mai bun, dar cutia imprecisă şi direcţia prea moale îţi cam taie elanul de a exploata la maxim agregatul. În schimb îţi dă satisfacţia că vecinul tău, vărul, cumnatul sau oricine care nu a mers pe mâna lui Clio, a dat cu siguranţă mai mult şi a primit mai puţin în dotări punctuale.

Profilul şoferului de Fiesta ar putea fii în antiteză cu cel al clientului de Clio. Acesta admiră modul în care liniile se unduiesc şi suprafeţele se taie, zăboveşte o clipă cu privirea asupra consolei şi a ceasruilor de bord. La plecare demarează viguros, fiind stimulat de lejeritatea cu care maşina valsează pe şosea datorită greutăţii mici. Pentru că a fost dragoste la prima vedere, ştie că putea să îşi ia altceva la un preţ un pic mai mult, dar maşina l-a cucerit prin ţinuta dinamică. Chiar dacă motorul nu îl ajută la reprize susţinute, gustă fiecare mişcare îndrăzneaţa pe şosea, pentru că asta este Fiesta, un pachet dinamic excelent.

Profilul cumpărătorului de Polo este cel al omului matur. Vrea să îşi ia o maşină cu o mină serioasă, ca să nu fie catalogat că şi-a luat maşină "de femei". Este foarte tipicar cu calitatea plasticelor, dar nu se dă prea dă în vânt după linii avangardiste. Este foarte satisfăcut că posedă un lucru nemţesc, această percepţie fiind garanţia calităţii. Ştie că a dat ceva mai mult pentru asta, dar nu regretă pentru că dinamic maşina nu îl va dezamăgi. Pe toţi aceştia îi asigur că maşina a făcut paşi uriaşi faţă de generaţia precedentă şi acela care a admirat vechiul Polo, cu siguranţă, va adora noul VW Polo.

Din prisma pasionatului de condus Ford Fiesta este remarcatul acestui comparativ, datorită gustului plăcut pe care ţi-l lasă, chiar şi la câteva ore sau zile, după ce te-ai dat jos din ea. Din perspectiva unui cumpărător ecuaţia se complică, apar mulţi factori şi inevitbail fiecare va analiza pe ce vrea să pună accentul.

VEZI AICI TOATE EPISOADELE DIN TESTUL POLO VS FIESTA VS CLIO

Aşa cum mulţi dintre voi aţi apreciat pe parcursul celorlalte episoade, voi începe prin a spune că dintre cele trei VW Polo este maşina cu cele mai mari preţuri per total. Nu şi în versiunea de bază, acolo unde VW Polo este mai ieftin decât Ford Fiesta. Şi Pentru a da, totuşi, Cezarului ce este al Cezarului, voi argumenta că versiunea de bază a lui VW Polo este destul de generoasă.

Astfel, Polo pune mai mult accent pe siguranţă, încă de la început oferind ESP şi patru airbaguri pentru toate versiunile. Cei 1.000 de euro pe care Trendline îi are în minus, faţă de Fiesta Ambiente se justifică însă doar dacă nu îţi pasă prea mult ce ai sub capotă. Elementul care dezechilibrează balanţa în defavoarea lui Polo este propulsorul de 1.2 litri şi 60 CP, în timp ce concurenţa vine cu motoare 16v de aceeaşi cilindree, dar cu puteri mai mari, 75 CP Clio şi 82 CP Fiesta. Pentru Polo există o versiune mai aproape de ce oferă rivalii, dar preţul urcă spre cel al Fiestei, ajungând în versiunea de bază la 11.086 euro.

Cea mai echilibrată ofertă de bază pare Renault Clio, care vine cu un motor decent şi dotări satisfăcătoare pentru cineva care plăteşte 10.700 de euro, inclusiv aer condiţionat. Ford Fiesta, la 11.353 euro, îşi privează viitorul proprietar de două dotări esenţiale, una ar fi aerul condiţionat şi geamurile electrice, elemente ce se regăsesc însă pe nivelul de echipare următor, Trend. Deci Fiesta este modelul cel mai scump cu un preţ de 11.353 euro.

Dacă ne raportăm la modelele din test, atunci Renault Clio se anunţă în această perioadă un adevărat chilipir. Adică, nivelul de echipare Exception cu propulsorul 1.4 100 CP, costă 13.250 de euro, având cam tot ce poţi cere unui automobil din această clasă, din punct de vedere al dotărilor. Volkswagen Polo în nivelul Comfortline, cu propulsor de aceeaşi cilindree, costă puţin peste 13.000 de euro, dar nu este nici pe departe aşa bine garnisit, lipsind computerul de bord şi jantele de aliaj, de exemplu. Ford Fiesta în nivelul de echipare Titanium, este cea mai scumpă versiune, ajungând la 13.637 euro. Totuşi echiparea Titanium se apropie mai mult ca specificaţii de Highline-ul lui Polo, versiune care costă însă mai mult cu 300 de euro

Deci pentru a sumariza toate aceste înşiruiri de date voi închiea, că, gândind strict pragmatic şi economic Renault Clio este alegerea cea mai înţeleaptă şi nu degeaba este cel mai vândut model de import în România. De asemenea, Polo este mai avantajos decât Fiesta în versiunea de bază (reversul medaliei fiind motorizările destul de slăbuţe), dar în echipare de top Fiesta este mai echilibrată ca şi ofertă.

Să recapitulăm însă şi celelalte considerente.


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide