Dacă vizual balanţa înclină mai mult spre condiţia de facelift a noului model Golf 6, dinamica susţine declaraţia VW de model nou. Propulsorul TDI de 2.0 litri a trecut printr-un amplu proces de rafinare şi nu prea îşi mai merită apelativul ironic de “tractoraş”, atât de asociat cu Golf 4 şi Golf 5. Vibraţiile şi ronţăitul specifice diesel sunt reduse la minim, chiar şi la relanti, datorită folosirii tehnologiei common rail.
De asemenea, o calitate, cu două tăişuri totuşi, a lui VW Golf 6 este serenitatea din timpul rulării, caracteristică mult îmbunătăţită faţă de generaţia 5. Pur şi simplu, noul model te izolează exemplar la zgomotele exterioare chiar şi când alergi cu viteze destul de mari. Şuieratul vântului, zumzăitul motorului, zgomotele cauciucurilor toate sunt foarte bine cenzurate.
Cutia automată DSG este un etalon în materie de promptitudine şi va fi probabil alegerea implictiă a celor care se vor orienta către nivelurile de echipare superioare. În modul manual pe setarea sport, face practic ceea ce vrei tu şi schimbă cu viteza luminii, fără să intervină prea mult şi efectiv nu simţi nevoia unei cutii manuale
Din punct de vedere dinamic, Golf s-a plasat întotdeauna alături de premianţi clasei, şi cum era de aşteptat acest lucru rămâne valabil şi pentru generaţia a şasea. Pe curbe modelul stă bine, subvirează normal, dar electronica intervine elegant şi te pune pe trasa ideală. Direcţia electro-hidraulică râmâne tehnolgic neschimbată faţă de Golf 5, dar la limită ar fi putut fi mai comunicativă. Frânele sunt prompte si intră gradual ceea ce îi va da celui de la volan încredere.
La capitolul buget, cei de la VW s-au lăudat că noul model va fi mai ieftin decât cel pe care îl înlocuieşte, dar asta din cauză că, folosind practic aceeaşi platformă şi evitând multe cheltuieli de dezvoltare, costurile de fabricaţie sunt mai mici.Totuşi Golf 6 nu este o maşină ieftină, cu un preţ de 14.453 de euro, în versiunea de bază, nu reprezintă tocmai o afacere bună pentru cei care au de ales până la 15.000 de euro. Creşterea pe scara premium se justifică însă în cazul versiunilor de top, acolo unde faţă de Golf 5 modelul se prezintă mult mai atractiv.
Revenind la întrebarea care este practic laitmotivul acestui material, răspunsul ar fi că este mai mult decât un facelift şi este mai degrabă un model nou de conjuctură în care cei de la VW au vrut să salveze situaţia comercială slabă a modelului Golf 5 pe pieţele din Vest. Saltul calitativ este considerabil şi nu ar trebui să judecăm doar din perspectiva faptului că vizual nu este foarte schimbat pe dinafară. Pentru cel care se va afla la volan, mai important este interiorul şi ţinuta de drum, iar din acest punct de vedere lucrurile s-au schimbat destul…în bine.
Răspunsul la întrebarea din şapou ne obligă la o incursiune în trecut. În cei 34 de ani de carieră ai iconicul model întotdeauna generaţiile impare au dat tonul schimbării, iar cele pare au echivalat cu evoluţia speciei.
VW Golf 1 a însemnat naşterea unei legende şi puţini ştiu că Volkswagen a dorit de fapt să creeze un MINI mai pragmatic şi mai spaţios. Generaţia a doua a explorat mai mult spaţiul şi caracterul practic, dar nu s-a dezis de rădăcini. Cea de-a treia evoluţie a marcat trecerea în era modernă şi ruperea de trecut, Golf 4 a însemnat rafinarea legendei. Generaţia 5 s-a depărtat şi mai mult de identitatea pătrăţoasă, iar ultimul venit, numărul 6 este de fapt o metamorfoză firească a predecesorului său.
VW Golf 5 a însemnat un pas vizual mare faţă de Golf-ul 4, remarcându-se printr-o rotunjire a formelor, fluidizare a liniilor şi o creştere în dimensiuni. Revenind la Golf 6, acesta este cu siguranţă generaţia pară cea mai apropiată de predecesoarea impară din istoria Golf. Aceleaşi dimensiuni, aceleaşi forme, schimbul de generaţii nu pare prea convingător…
Totuşi putem spune că modificările stilistice ale lui VW Golf 6 sunt reuşite. Se pare că cei de la VW au citit studiul legat de afinitatea clienţilor pentru maşinile agresive şi au înlocuit mima "uşor mirată" a modelului lansat în 2004 cu privirea pătrunzătoare a lui Scirocco. Noile trăsături pun în valoare culorile pasionale, fapt destul de aitpic pentru un model care s-a consacrat în gri metalizat.
Din lateral schimbările pot trece neobservate, fiind reprezentate de mânere noi ale portierelor, dispariţia bandourilor laterale, o formă nouă mai aerodinamică a oglinzilor şi un design nou al jantelor din aliaj.
Dacă partea frontală a fost considerabil întinerită prin "Sciroccoizare", spatele a devenit parcă mai greoi prin adoptarea unor stopuri în stilul modelelor cu valenţe offroad din gama VW. Schimbarea are însă un suport funcţional, noile lămpi fiind mult mai vizibile decât cele de pe Golf 5, în special semnalizatoarele. În schimb bara spate are o linie mai suplă, şi integrează o pereche de catadioptrii.