VW Golf 6 vs. concurenţa – ep. 6: VERDICT ProMotor
Care dintre capitolele la care au dat examen cele şase modele din testul comparativ este mai important? Fiecare dintre noi are scala lui de valori, prin urmare fiecare a acordat un anumit grad de importanţă celor patru capitole exterior, interior, dinamică şi buget.
După cum se poate observa, cel mai important capitol pentru redactorii ProMotor este cel al dinamicii – mai ales că vorbim de motoare în jurul a 150 CP. Preferinţele pentru aspectul exterior sunt o idee peste cele ţinând de interior, în timp ce capitolul buget a fost lăsat la urmă – deşi pentru majoritatea clienţilor de hatchbackuri compacte acest capitol este cel mai important, faptul că maşinile din test au preţuri în jurul a 20.000 euro (ne referim la valorile de catalog, fără discounturi) ne-a făcut să prioritizăm celelalte trei capitole.
Practic, aşa cum am concluzionat din testul "comitetului de primire", VW Golf 6 a intrat pe o piaţă foarte competitivă, fiecare concurent contracarând cu atuuri importante. Din fericire pentru Golf, inginerii germani au făcut maşina bună la toate capitolele, astfel că, momentan, VW Golf 6 se dovedeşte o ofertă foarte echilibrată.
Dar nu am terminat cu Golf 6 – vom zilele următoare vedea cât a evoluat faţă de… Golf 5.
Este oare rezultatul final al acestui test comparativ o surpriză sau era de aşteptat ca Golf 6 TDI să domine ostilităţile?
VW Golf 6 TDI a fost avantajat de renume – deşi nici unul dintre noi nu este fan declarat Golf, cu toţii ne aşteptam ca Golf 6 să facă o figură foarte bună la toate capitolele. Doar în ce priveşte bugetul, preţul de pornire şi echiparea cu DSG au fost dezavantajele principale, fiind destul de mult în urma celorlalţi.
Pe locul al treilea avem o situaţie de egalitate între cel mai arătos model din test, Honda Civic 2,2i-CTDi, şi cel mai dinamic, Ford Focus 2,0 TDCi. Cele două modele au o notă finală foarte aproapiată de a lui Opel Astra, doar factorul buget fiind elementul cu adevărat diferenţiator.
Fiat Bravo 1,9 Multijet se clasează pe locul al patrulea, fiind o maşină medie la toate capitolele, în afară de cel al bugetului, unde se dovedeşte cel mai bun (alături de Opel Astra).
Pe ultimul loc în acest test comparativ se situează Toyota Auris 2.0 D-4D, o maşină de familie reuşită, dar nu neapărat pentru oamenii tineri, dinamica şi designul fiind punctele sensibile ale maşinii japoneze, mai ales prin comparaţie directă cu celelalte cinci maşini din test.
Mai adăugăm doar că pretenţiile de la aceste maşini au fost destul de mari, dat fiind nivelul de motorizare, care depăşeşte nevoile obişnuite ale unui amator de hatchbackuri compacte diesel, mai ales având în vedere preţurile apropiate de 20.000 euro şi nivelurile de echipare bogate. În aceste condiţii, Golf 6 rămâne o maşină foarte bună, dacă ne raportăm la segmentul superior al clasei compacte, însă verdictul din acest test comparativ nu trebuie înţeles la modul general ca "Golf 6 is the best in class".
Vanzari 9 luni 2008 | |||
toate |
motorizare |
cota |
|
Fiat Bravo | 865 | 81 | 9,4% |
Ford Focus | 2.311 | 42 | 1,8% |
Honda Civic | 464 | 37 | 8,0% |
Opel Astra | 2.053 | 167 | 8,1% |
Toyota Auris | 1.111 | 68 | 6,1% |
VW Golf 5 | 3.340 | 140 | 4,2% |
Dacă aruncăm o privire la vânzările în primele 9 luni ale lui 2009, liderul este VW Golf 5 (raportat la celelalte cinci modele din test), însă, procentual, aceste versiuni superioare de motorizare au o cotă foarte mică din vânzările totale – doar Opel Astra 1,9 Multijet şi VW Golf 5 2,0 TDI având cifre de vânzări care contează mai mult. În condiţiile factorilor perturbatori recenţi (invazia de maşini second-hand sau criza economică din domeniul auto), este greu de crezut că se va mai repeta succesul vânzărilor în cazul lui VW Golf 6 în 2009.
Un test comparativ cu versiuni de motorizare mai "domestice" va fi mai relevant pentru marea majoritate a clienţilor clasei compacte, dar, deocamdată testul de faţă considerăm că oferă suficient de multe indicii pentru a vă orienta în piaţă.
Dar mai avem un verdict, care ţine seama de ce ne interesează mai mult pe fiecare la o maşină, pe pagina următoare.