VW Golf 6 vs. concurenţa – ep. 5: BUGETUL

Autor: promotor.ro 16 nov. 2008 Teste comparative

Date fiind motorizările potente şi nivelurile de echipare superioare ale maşinilor din test, nu este de mirare lista lungă de dotări din tabelul care urmează.

 

 

Pentru cei care au avut curajul să dea click pe poza de mai sus şi să analizeze atent tabelul, câteva lămuriri.

Astra - super dotataDupă cum se observă, maşina cu cele mai multe dotări suplimentare din test era Opel Astra, ceea ce explică, într-o bună măsură, punctajul bun obţinut la celelalte capitole, dinamică, interior şi chiar exterior. Punctaj care presupune un supliment de peste 11.000 euro (adică 65% din preţul maşinii standard!) şi care face din Astra de test o maşină foarte dotată, dar foarte aproape de bariera de 30.000 euro.

VW Golf 6, care oferă un grad ridicat de personalizare a maşinii (sau o listă foarte lungă de opţionale şi pachete), era încărcat cu mai puţine dotări, astfel că preţul maşinii de test e mai mic cu 2.000 euro. Se remarcă, totuşi, că nivelul Highline al lui Golf 6 beneficiază de mai multe dotări standard faţă de nivelul de top Cosmo al lui Astra.

Golf 6 - scump din cauza cutiei DSGDe exemplu, airbagurile cortină, sistemul ESP cu asistenţă la pornirea în rampă, filtrul de particule, şasiul sport, geamurile electrice spate, reglajul în înălţime a scaunelor faţă sau pilotul automat sunt în serie la Golf 6 Highline, în timp ce la Astra Cosmo ajung să coste în plus peste 3.500 euro. Golf 6 mai oferă proiectoare de ceaţă direcţionale sau airbag pentru genunchi, ceea ce nu regăsim pe lista de opţionale la Astra.

De fapt, cam orice opţiune disponibilă pentru Astra se găseşte şi pe lista de opţionale a lui Golf 6, cu mici excepţii, precum sistemul de pornire fără cheie sau farurile adaptive cu Xenon (chiar ne miră că în listele lui Golf 6 nu am găsit aşa ceva!).

Honda Civic şi Toyota Auris sunt japoneze adevărate, în sensul că nu te ameţesc cu liste interminabile şi complicate de opţionale şi pachete, ci oferă niveluri de echipare de top suficient de bine dotate. Nivelul de siguranţă pentru Civic Sport, respectiv Auris Sol este mai mult decât suficient datorită celor 6 airbaguri (7 la Auris, care are şi pentru genunchii şoferului) şi sistemelor ABS şi ESP. Japonezii nu se complică, de exemplu, cu sisteme de control electronic al amortizării, precum IDS+ la Astra.

Bravo mizeaza pe preturi miciNici Fiat Bravo nu este mai prejos, din punct de vedere al sistemelor standard de siguranţă fiind avantajat faţă de Focus sau Astra, maşinile germane oferind ESP-ul doar opţional. Bravo stă bine, ca nivel de echipare similar, şi faţă de cele două japoneze, cât mai ales faţă de Gol 6, maşina italiană oferind un preţ atractiv pentru cât de bogat este nivelul Emotion. Lista de opţionale nu este la fel de lungă ca la Astra sau Golf 6, însă o depăşeşte pe cea a lui Focus – totodată având preţuri în general mai mici cam la toate opţionalele faţă de concurenţii germani.

Deci, prin prisma raportului favorabil preţ/dotări, Bravo se detaşează, urmat la scurtă distanţă de Focus şi Astra. Golf 6 oferă, de asemenea, un foarte bun nivel de echipare standard pentru preţul afişat, însă, din nou, plăteşte tribut cutiei de viteze automate DSG. Cele două japoneze se mulţumesc să ofere clienţilor dotările cu adevărat necesare, fapt pentru care sunt puţin dezavantajate de preţurile mai mari decât ale lui Bravo, Focus sau Astra.

Dar în ecuaţia bugetului mai intră ceva: cheltuielile de exploatare şi întreţinere.

Pagini: 1 2 3 4


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide