VW Golf 6 nu beneficia de nici o reducere la data realizării testului comparativ, aşa încât preţul lui rămâne neschimbat. Nici în cazul lui Honda Civic nu se schimbă preţul, singura ofertă promoţională fiind un set de pneuri de iarnă Dunlop gratuit, care ar însemna un câştig de 800 euro pentru client.
Reduceri oferă, însă, ceilalţi patru concurenţi:
Marcă şi model | Fiat Bravo | Ford Focus | Honda Civic | Opel Astra | Toyota Auris | VW Golf 6 |
Versiune motorizare | 1,9 Multijet | 2.0 TDCi | 2,2i-CTDi | 1,9 CDTi | 2,0 D-4D | 2,0 TDI DSG |
Preţ de bază, euro (cu discount) |
16.601 | 14.485 | 20.801 | 19.160 | 18.290 | 21.510 (19.467 – fără DSG) |
Echipare de bază | Dynamic | Ghia | Sport | Enjoy | Luna | Trendline |
Şi uite aşa, Ford Focus TDCi devine cea mai atractivă ofertă, cu un preţ de pornire sub 15.000 euro. Este urmat la o diferenţă de peste 2.500 euro de Fiat Bravo şi Opel Astra, practic la egalitate pe locul al doilea, cu preţuri puţin peste 17.000 euro.
Toyota Auris se distanţează de Honda Civic la aproape 1.000 euro, în timp ce Golf 6 TDI DSG rămâne cel mai scump, la o diferenţă de 8.600 euro faţă de de Focus! Iar faţă de penultimul clasat, Civic, Golf 6 TDI DSG oricum este mai scump cu 2.000 euro (adică tocmai diferenţa de bani pe care o cere cutia automată – pentru că, altfel, Civic Sport şi Golf Highline ar fi foarte apropiate ca preţ).
Deci, în lumina noilor informaţii, suntem tentaţi să îi acordăm coroana ţinând de capitolul buget lui Focus? Din nou nu, pentru că urmează o analiză a dotărilor pe care le oferă aceste modele şi diferenţele dintre acestea, pe pagina următoare.