Twingo RS vs. Abarth 500 – Meci de box la categoria… cosaş
Doamnelor şi domnilor, în colţul din dreapta, îmbrăcat în roşu, îl avem pe Twingo R.S., reprezentantul Franţei în acest duel! Provenit dintr-o familie cu rădăcini adânci în motorsport, practicul francez nu a mai îndurat nedreptăţile suportate pe marile artere şi vrea să arate că are stofă de bătăuş.
În colţul din stânga, doamnelor şi domnilor, îmbrăcat în alb-negru, îl avem pe Abarth 500, care se luptă în numele Italiei! Cu reputaţia unui adolescent răsfăţat şi simandicos, Abarth 500 susţine sus şi tare că ştie să dea, dar şi să încaseze pumni.
Clopoţelul sună, semn că lupta a început!
Ambii concurenţi încep timid, se studiază atent şi încearcă să deschidă bătaia cu ajutorul interiorului. Atât Twingo R.S., cât şi Abarth 500 o fac pe băieţii duri şi dispun de un interior nu foarte cizelat. Doar şoferul este menajat ceva mai mult, pentru că la ambele modele volanul, indicatoarele de bord şi consola centrală arată mult mai bine ca restul habitaclului, ca mici „atenţii” pentru şofer.
Pedalele din aluminiu din ambele maşini imploră să fie călcate zdravăn, doar poziţia înaltă din Abarth 500 îţi dă un aer fals de superioritate, semn că italianul a rămas tot cu nasul pe sus. După prima repriză, egalitate la puncte.
După ce s-au aruncat câţiva pumni anemici, lupta se înteţeşte şi se mută la exterior. Oricât de mult i-ar plăcea lui Abarth 500 să-i învineţească ochii bulbucaţi lui Twingo R.S., rânjetul de pe spoilerul faţă al francezului îi dă de înţeles că nu o va face prea uşor.
Din contră, faţa de urs panda plângăcios cu care Abarth 500 s-a prezentat în ring va ieşi mai şifonată din schimbul de pumni. Dar arma letală a scorpionului este chiar coada, aşa că, după ce strânge din dinţi la asaltul francezului, italianul nu-şi întoarce şi celălalt obraz, ci ripostează cu evacuările agresive şi cu un spate mai bine definit, spre deliciul mulţimii. A doua repriză este gata şi scorul rămâne egal.
Abarth 500 începe a treia rundă în ofensivă şi aruncă în luptă toate resursele oferite de motorul Turbo T-Jet: un upercut de 135 de cai-putere, o directă de dreapta echivalentă cu 206 Nm, totul încheiat cu o rafală de bubuituri, pârâituri şi pocnituri din coadă, ce vor smulge chiote din partea maşinilor din parcare, care îşi vor declanşa alarmele în tandem.
Twingo R.S. rezistă cu greu, însă sesizează ezitarea cutiei de viteze de pe Abarth 500 şi răspunde prompt cu un upercut de 133 de cai-putere, însă croşeul de stânga de doar 160 Nm nu este destul de puternic pentru ca Abarth să-şi piardă echilibrul, nici măcar pe viraje în ac de păr, negociate în viteză.
După trei runde intense, boxerii sunt cu mâinile pe genunchi, suflă greu şi aşteaptă decizia finală. Câştigătorul va fi decis la puncte, diferenţa dintre cei doi sportivi fiind însă minimă, ceea ce înseamnă un singur lucru: publicul va alege campionul.
MATERIAL PUBLICAT ÎN REVISTA PROMOTOR NR. 103 (iulie-august 2013)