Insight
Honda a ales drumul democratizării hibrizilor, asta dacă ne
raportăm la Prius şi la preţul uşor elitist al acestuia. O
exprimare mult mai lesne de asimiliat din partea unui şofer
obişnuit. Orice ai face, nu poţi trece cu vederea aerul de Prius al
lui Insight.
La prima vedere, linia exterioară te face să crezi faptul că
designerii de la Honda au fost în pană de idei, în realitate, forma
caroseriei, asemănătoare la ambele modele, este soluţia ideală din
punct de vedere aerodinamic. Dacă un eşti apropiat al mărcii
nipone, nu vei pica în capcana de a compara designul lui Insight cu
cel al lui Prius.
Îl vei raporta la fratele mai mare lansat în America şi care
musteşte de tehnologie – FCX Clarity. Cel puţin designul părţii
frontale este clar inspirat de la modelul alimentat cu hidrogen. La
fel ca şi Prius, Insight lasă o impresie pozitivă prin calitatea
finisajelor şi atenţia acordată detaliilor la exterior.
Interiorul însă trădează caracterul popular, se vede şi se simte că
cei de la Honda au dorit să obţină un preţ final cât mai bun,
pentru a face modelul atractiv pentru o categorie cât mai mare de
clienţi. Deranjează uşor prezenţa unor plastice tari în zonele
frecvent atinse – panourile portierelor sau planşa de bord.
Cu toate acestea, designul planşei de bord este plăcut, cu o bună
vizibilitate şi cu informaţiile afişate şi grupate logic. Zona de
divertisment este accesibilă şi pasagerului din dreapta, în timp ce
informaţiile legate de maşină şi de starea acesteia îi sunt
rezervate şoferului. Atitudini clar diferite în cazul celor două
modele. Prius doreşte o mare petrecere ECO în habitaclu, în timp ce
Insight inspiră ceva mai multă sportivitate, specifică
mărcii.
Poziţia la volan este corectă, vizibilitatea în faţă şi în
oglinzile laterale este bună, în schimb nu prea vezi nimic în
oglinda centrală, din cauza liniei înalte a hayonului. Habitaclul
este aerisit, iar patru persoane pot călători extrem de confortabil
în Honda Insight. Surprinde plăcut şi volumul portbagajului, care
are 400 litri în configuraţia fără roată de rezervă şi ajunge la
1.073 litri în cazul rabatării banchetei spate. Pentru a câştiga
spaţiu, în spate s-a lucrat la reducerea volumului ocupat de
baterii, dar s-a şi adaptat o punte semiindependentă, torsională,
de tip H.
Din punct de vedere tehnic…
Sistemul hibrid de pe Honda Insight este de tip IMA (Integrated
Motor Assist) şi este un sistem în serie. Avem un propulsor de
1.339 cmc, care dezvoltă 88 CP şi 121 Nm şi un motor electric, care
oferă 14 CP şi un cuplu de 78,5 Nm. Bateriile se încarcă folosind
energia recuperată pe perioada de frânare.
În rest, motorul electric are rolul de a ajuta propulsorul pe
benzină în anumite momente, cum ar fi urcarea unor pante pentru a
nu ridica consumul de carburant. În cazul opririi la semafor,
motorul este oprit, dar poate porni automat în orice moment în care
electronica îi dictează acest lucru, sau eventual la ridicarea
piciorului de pe pedala de frână. Cutia automată este de tip CVT şi
este folosit un ambreiaj multidisc umed