Test de ”feline”: Jaguar XF V6 Diesel S vs. Infiniti M30d

Autor: Mihai Dascalescu 25 mart. 2011 Teste comparative

În cazul acestor berline premium de clasă mare, factorul buget
nu este hotărâtor, clientela aşteptându-se la preţuri de
pornire în jurul a 50.000 euro
, iar configurarea maşinii
cu diverse dotări de lux poate duce la un preţ final chiar şi de
70-80.000 euro.

Cel mai ieftin Jaguar XF cu motor diesel costa 48.890 euro, iar versiunea S porneste de la 63.488 euro

În cazul lui
Jaguar XF
, versiunea diesel cea mai ieftină (de 211 CP) are un
preţ de pornire de 48.980 euro, în timp ce modelul din test, cu
motorul de 275 CP, reclamă 14.500 euro în plus (este adevărat,
vorbim şi de o diferenţă majoră în cazul nivelului de echipare).
Prin urmare, Jaguar XF S D 275 CP porneşte de la 63.488
euro cu TVA (51.200 euro fără TVA).

Prin comparaţie,
Infiniti M
, în versiunea de motorizare
M30d, este mult mai ieftin, având un preţ de bază de 54.650 euro cu
TVA inclus (44.072 euro fără TVA)
. Prin urmare, cu 8.838
euro mai puţin, în condiţiile unui motor mai slab şi a unei
notorietăţi sub nivelul Jaguar.

Infiniti M30d are un pret de pornire de 54.650 euro, la fel cu XF D de 240 CP

În echiparea de top Premium AT, Infiniti M30d atinge valoarea de
68.000 euro, în timp ce Jaguar XF dotat full-option depăşeşte puţin
80.000 euro. Prin urmare, avem cam aceeaşi diferenţă de
preţ procentuală, de circa 16-17%, între Infiniti M şi Jaguar XF,
în favoarea maşinii japoneze.

Practic, diferenţa de preţ vine să cimenteze o diferenţă clară
între cele două maşini, observată în paginile precedente.
În cazul lui Jaguar XF S D plăteşti mai mult pentru
notorietate
, pentru aspectul mai modern şi cu o
puternică tentă sportivă
, pentru interiorul dedicat celor
care vor să simtă adrenalină la volan, precum şi pentru pachetul
tehnic care privilegiază comportamentul sportiv.

Jaguar XF D S este mai scump decat Infiniti M30d, atat in versiunile de baza, cat si full-option

Infiniti M30d este mai ieftin, punând accentul pe
confortul la drum întins şi pe spaţiul interior mai generos în
spate
. Imaginea Infiniti, cel puţin în Europa, este încă
departe de cea a lui Jaguar, dar e într-o creştere accelerată, iar
modelul M nu îşi propune să rivalizeze ca performanţe şi
comportament cu XF.

În concluzie, faptul că Infiniti M30d este mai ieftin cu cel
puţin 8.000 euro decât cea mai puternică versiune diesel Jaguar XF
S D nu este neapărat de natură să încline decisiv balanţa spre
modelul japonez. Raportat la motorizarea de 240 CP a lui XF
(cu care M30d rivalizează direct, pe hârtie), cele două maşini
ajung la acelaşi nivel de preţ, de circa 54.000 euro.

Diferenta clara: Jaguar XF e pentru cei sportivi, Infiniti M pentru cei care vor confort

Aşa încât alegerea este simplă: vrei sportivitate şi un
stil modern, vei alege Jaguar XF; vrei confort şi interior spaţios,
mai ales în spate, vei alege Infiniti M
. Asta dacă ar
trebui să alegi doar între aceste două modele – însă e greu să faci
abstracţie că vorbim de un domeniu dominat de Audi A6, BMW Seria 5
sau Mercedes-Benz E-Class.

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

În realitate, Jaguar XF şi Infiniti M fac faţă cu
greu redutabililor rivali germani
. O

comparaţie
între cele două modele XF S D V6 şi
M30d şi două nemţoaice, BMW 530d şi Mercedes-Benz 350 CDI, puteţi
citi în

numărul 78 (februarie 2011) al revistei
ProMotor
.

Citeste in revista ProMotor din februarie comparativul intre M30d, XF D S, 530d si 350 CDI

Când spun Jaguar, nu mă pot abţine: mă gândesc la istorie, sport
şi forme feline. Când spun Infiniti, mă gândesc la un 8 pus la
orizontală, la apetitul americanilor pentru gadgeturile japoneze şi
la un stil fără rezonanţă. Iar când spun „segmentul premium
al clasei mari”, mă gândesc la Audi, BMW şi
Mercedes-Benz.

Infiniti M30d si Jaguar XF D S sunt alernative pentru Audi A6, BMW Seria 5 sau Mercedes-Benz E-Class

Prin urmare, pare că avem în aceeaşi ecuaţie variabile fără nici
un fel de legătură. Însă aveam să aflu că, deşi au atuuri
diferite,

Jaguar XF
V6 D S şi

Infiniti M
30d merită să fie în acelaşi
ring
. Ba, mai mult, merită atenţia celor care îşi doresc
un sedan premium diesel, pretenţios şi bine „utilat”.

Comparând cele două modele ca design, parcă am un deja-vu – în
sensul că parcă m-aş uita la un duel între un BMW şi un
Mercedes-Benz. Şi asta pentru că Jaguar XF arată fluid şi
sportiv, iar Infiniti M are un look mai impozant şi dă impresia că
e mai masiv şi mai confortabil.

Jaguar XF reprezinta o cotitura in istoria Jaguar, avand un stil dinamic si modern

Totuşi, adevărul este că aceste două berline au
dimensiuni foarte apropiate, cu o lungime de aproape 5 metri şi un
ampatament de 2,9 metri
. Însă modul în care sunt
împachetate este foarte diferit. Jaguar XF aş spune că suscită cel
mai mare interes, deoarece este modelul care a marcat o schimbare
istorică în filosofia Jaguar, făcând trecerea de la epoca
tradiţională la una futuristă.

Aş putea considera XF mai degrabă un concurent pentru
coupe-ul cu 4 uşi
Mercedes-Benz CLS
, datorită siluetei încordate şi cu o
suprafaţă vitrată mai redusă. Doar farurile nu mi se par integrate
prea bine în peisajul de ansamblu – încearcă să amintească de
rădăcinile berlinelor stilate Jaguar, dar cred că designul lor ar
fi fost mai unitar dacă se renunţa la rotunjirea din partea
superioară.

Infiniti M nu ascunde faptul ca are origine asiatica, imaginea Infiniti avand o ascensiune rapida

Faţă de XF, silueta lui Infiniti M inspiră masivitate,
chiar un oarecare lux, dar cel mai mult mă frapează discreţia
acestei berline
cu un stil rotunjit, care nu ascunde
originile asiatice ale designului. Botul proeminent, cu o grilă
masivă flancată de doi „ochi” ascuţiţi creeză oarecum o puternică
imagine de marcă, însă brandul Infiniti, chiar dacă în plină
ascensiune europeană, mai are de lucru până să ajungă la un nivel
de reputaţie similar cu al concurenţei europene.

Una peste alta, Jaguar XF arată mai apetisant şi mai
dinamic, venind în plus cu un greu bagaj de notorietate a
mărcii
. Aşa încât Infiniti M pare destinat unui public mai
în vârstă cu cel puţin 10-15 ani, exprimând o seriozitate parcă mai
potrivită directorilor fani ai cravatelor şi costumelor
impecabile.

Să vedem cum se
prezintă la interior cele două berline, pe următoarea
pagină

Pagini: 1 2 3


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide