Test de ”feline”: Jaguar XF V6 Diesel S vs. Infiniti M30d

Autor: Mihai Dascalescu 25 mart. 2011 Teste comparative

Cele două modele din test aveau motoare diesel în
configuraţie V6, cu sistem de injecţie common-rail şi, culmea, cu
aceeaşi cilindree: 2.993 cmc
. Diferenţe majore, însă, în
ce priveşte puterea:
Jaguar XF
D S se laudă cu 275 CP/4.000 rpm, în timp ce

Infiniti M
are la dispoziţie doar 238 CP/3.750 rpm.

Jaguar XF D S are un motor diesel V6 de 275 CP, cu 37 CP mai mult decat Infiniti M30d

Deci o diferenţă de 37 CP, care se simte imediat ce ai
plecat de pe loc
. Deşi cuplul maxim de 600 Nm se obţine la
2.000 rpm la XF, chiar şi la turaţiile mai mici motorul are un
răspuns omogen, arătând resurse suficiente. Acceleraţia la plecarea
de pe loc este aproape fulminantă, iar cutia automată schimbă cu
uşurinţă cele 6 trepte. Am remarcat că şi padelele din spatele
volanului sunt uşor de manevrat, fiind recomandate într-un stil
sportiv.

În Infiniti M, lucrurile stau bine pe hârtie, demarajul
fiind cu doar 0,5 secunde mai lent
. În realitate, însă,
motorul nu este la fel de prezent la turaţiile joase, chiar dacă
valoarea maximă a cuplului, de 550 Nm, se obţine de la o turaţie de
1.750 rpm. Deoarece are şapte trepte, mă aşteptam de la cutia
automată să exploateze mai bine resursele motorului decât în cazul
lui XF.

Infiniti M30d are un motor diesel V6 de 238 CP, apropiat ca performante de XF D S

Infiniti, însă, privilegiază confortul, aşa încât demarajele
fulminante, chiar dacă sunt posibile, se lasă cu mişcări de pompaj
ample ale caroseriei, precum şi cu un zgomot interior mai mare,
deşi maşina pare mai bine antifonată decât Jaguar XF. Devine destul
de repede clar că un stil agresiv nu este pe gustul maşinii
japoneze, mai ales că poziţia de condus este mult mai înaltă decât
în Jaguar XF
.

La drum lung, nivelul de confort în Infiniti M este mai
bun, graţie suspensiei mai suple
, lucru evident mai ales
pe denivelările autohtone. Ceea ce m-a făcut să cred că se va
aplica reversul medaliei pe viraje – adică un ruliu accentuat în
curbe şi caracter supravirator sesizabil. Ei bine, nu a fost
aşa.

Infiniti M sta bine in curbe, gratie puntii directionale pe spate (sistemul 4WAS)

Infiniti M propune, în versiunea „S”, un sistem 4WAS –
adică punte spate direcţională
. Ceea ce, în practică,
înseamnă că poţi lua un viraj curios de uşor cu o maşină aşa de
masivă. Evident, suspensia moale conduce la înclinarea caroseriei,
dar nu aşa de mult cum te-ai aştepta, iar caracterul supravirator
apare cu adevărat doar când se forţează limitele, fiind bine ţinut
în frâu de ESP.

XF, în aceleaşi condiţii, se comportă cam cum te
aştepţi
: la viteze decente stă foarte bine în curbă, iar
când creşte tempo-ul peste limita bunului simţ, spatele fuge, dar
este uşor de controlat şi de readus pe traiectorie. Oricum, Jaguar
XF are o direcţie mai precisă, cu un feedback mult mai bun decât
Infiniti M, care se dovedeşte foarte american din acest punct de
vedere.

Jaguar XF nu este la fel de confortabil ca Infiniti M, dar suspensia ofera un mai bun compromis

XF mai poate primi laude şi în ce priveşte compromisul
între confort şi stabilitate
oferit de suspensie, maşina
fiind echilibrată şi având un comportament eficace la manevrele din
scurt. Acolo unde Infiniti M se arată prea suplu, iar mişcările
caroseriei pot provoca un disconfort interior pasagerilor.

Per total, Jaguar XF face casă bună cu dinamismul,
putând fi catalogat drept o berlină sportivă
, în primul
rând datorită motorului potent şi a modului în care comunică maşina
cu tine datorită direcţiei ferme şi cu un bun feedback. Prin
comparaţie, Infiniti M este capabil de un comportament onorabil în
regim dinamic, dar, sincer, este o maşină dedicată voiajurilor
lungi, într-un stil relaxat, nu foarte dinamic.

Infiniti M este avantajat la drum lung de confortul suspensiei, reprizele motorului fiind bune

Ca impresie de siguranţă, Jaguar XF dovedeşte o frânare promptă,
iar rezistenţa la oboseală s-a dovedit mai mult decât acceptabilă.
Infiniti M stă destul de bine la acest capitol, singurul neajuns
fiind fenomenul de pompaj la frânarea de urgenţă, din cauza
suspensiei mai moale. În ce priveşte asistenţa electronică sau
pachetul de airbaguri, pot spune că, psihologic, m-am
simţit extrem de bine protejat în ambele maşini.

În concluzie, Jaguar XF vs Infiniti M este o chestiune
de sportivitate vs. confort
. Nici unul dintre modele nu
devine un etalon al clasei prin prisma celor două caracteristici
antagonice, dar e foarte simplu să faci o alegere, dacă balanţa
înclină de o parte sau de alta. Prin urmare, vrei dinamism şi
senzaţii mai accentuate la volan – îţi recomand Jaguar XF. Vrei
confort şi siguranţă pe primul plan – atunci mai bine Infiniti
M.

Jaguar XF are un comportament dinamic mai sportiv si o precizie mai buna in curbe

Cine vrea, însă, un melanj între sportivitate şi
confort, nu va găsi cel mai bun răspuns în acest
comparativ
. Personal, cel mai probabil din cauza vârstei,
mizez pe Jaguar XF, care se conformează mai bine dictonului
„gentleman driver”. Dar nu pot nega că mi-a plăcut foarte mult
confortul oferit de Infiniti M.

În final, să vedem
ce înseamnă bugetul în cazul acestor maşini, pe ultima
pagină

Pagini: 1 2 3


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide