Twingo nu va avea o viaţă uşoară pe piaţa
românească. În primul rând sunt puţini clienţi care
înţeleg necesitatea unei maşini mici pentru uz citadin. Noi românii
vrem maşini mari să încapă tot în ea. Dar va avea un public fidel
în zona clientelor care vor o maşină mică şi draguţă. Preţul este
bun, un Twingo 1.2 75 CP costând 8.500 euro (TVA inclus). Însă,
Twingo este pe locul doi în topul meu. Personal, aş alege Hyundai
i10. Este perfectă pentru viaţa în oraş. Are patru portiere şi
suficient loc iar feellingul total este că conduci o maşină de
clasă superioară. Preţul pentru un Hyundai i10 1,1 69 CP Classic
News este 9.399 euro (TVA) inclus. Suzuki Splash poate ar fi fost
alături de i10 dar faptul că interiorul este penalizat de plasticul
prea dur şi de „greierii” din bord îl duce pe locul trei. În plus
preţul este mare, peste pshihologica cifră de 10.000 euro. Pentru o
maşină din această clasă este prea mult. Toyota are cel mai
interesant motor, dar faptul că este atât de spartana o califică
doar ca soluţie pentru firme sau pentru un şofer începător. Clasă
mică, dar vreau şi un pic de confort. Preţul pentru un Aygo 1.0
este de 9.431 euro (TVA inclus).
Renault Twingo este un model cu renume pe piaţa
franceză şi nu numai. La noi în ţară, Twingo a devenit
cunoscut datorită primei generaţii. Un model ciudat cu o formă de
mic monovolum. Avea doar două portiere şi un interior funky cu
instrumentele de bord grupate în partea de sus a consolei centrale.
Nimeni nu poate uita nici comenzile galbene pentru sistemul de
climatizare pentru unele variante. Plus o figură de porcuşor
speriat. Primul Twingo a cucerit prin originalitate şi îndrăzneală.
Nu a fost o maşină excepţională dar şi-a câştigat rolul în
istorie.
Noul Twingo are deja câţiva ani buni pe piaţa europeană. Lansat
în 2007, noul Twingo şi-a trăit deja cam jumătate din viaţa sa de
model nou. În ţara noastră a fost adus abia la finalul anului
trecut. Pentru că până acum s-a considerat că cel mai mic model din
gama Renault nu are loc pe o piaţă unde clienţi vor maşini mai
mari. Se pare însă că criza a remodelat nişte prejudecăţi şi Twingo
a fost adus oficial şi la noi în ţară. S-a început cu
ediţia specială Miss Sixty, un Twingo gândit special pentru fete.
Colegul Ciobanu s-a sacrificat şi v-a prezentat un test complet în
numărul 80 al revistei ProMotor precum şi pe
www.promotor.ro. A condus modelul roz cu floricele prin
Bucureşti şi a folosit oglinda inclusă pentru a-şi aranja
freza.
Acum a venit vremea unui Twingo normal să poposească în redacţia
noastră. Şi pentru că trebuia să îi facem o primire adecvată având
în vedere că l-am aşteptat muuultă vreme am adunat trei concurenţi.
Aceştia sunt, în ordinea numerelor de pe tricou: Hyundai
i10, Suzuki Splash şi Toyota Aygo.