TEST comparativ: Mazda6 vs VW Passat, Ford Mondeo şi Peugeot 508. Noii veniţi din clasa medie

Publicat: 01 06. 2015, 17:51

Ca de obicei, comparativele ProMotor nu ţin să stabilească o ierarhie generală, pentru că fiecare maşină, chiar dacă are dotări sau preţuri similare, are un public ţintă destul de diferit de al concurenţilor. Vom încerca în cele de mai jos să stabilim însă care maşină dintre cele mai noi modele din clasa medie se potriveşte câte unui tip de public: cei care vor mai ales sportivitate, cei care vor confort, cei care vor o ofertă practică şi cei care vor statut. De asemenea, care sunt plusurile şi minusurile principale, pentru a vă ajuta să vă hotărâţi mai uşor.

Trei zile mai târziu, venea rândul lui Peugeot 508 să fie testat, pentru ca impresiile comparativului să fie încă vii

Traseul de test ales a fost unul care a traversat de două ori Bucureştiul, apoi a apucat calea munţilor, pe Valea Doftanei şi pe drumul asfaltat (şi plin de şanţuri) care traversează muntele înspre Valea Prahovei, prin Secăria. Şi înapoi, pe autostradă. Un traseu care ne-a permis să vedem cum se comportă maşinile în majoritatea situaţiilor întâlnite de proprietarii lor. Nu am putut lua motorizări similare, din simplul fapt că parcurile de presă din România sunt din ce în ce mai mici, iar comparativele cu puteri similare sunt din ce în ce mai greu de făcut. Dar aveţi linkuri către testele individuale cu aceste maşini, dacă vreţi să ştiţi cum se comportă alte motorizări deja testate de noi.

Aşadar…

Mazda6, VW Passat, Ford Mondeo, Peugeot 508: spaţiu interior

Spaţiul este generos în toate cele patru exemplare testate, cinci adulţi luând loc confortabil în fiecare dintre ele. Atuul spaţiului este cel care te poate atrage atunci când e vorba de clasa medie, iar aici noul Passat excelează, Peugeot 508 îl urmează îndeaproape, iar Mondeo şi Mazda6 nu sunt nici ele departe, deşi nu sunt campioni, în ciuda lungimii mai mari cu 10 cm faţă de Passat şi 4 cm faţă de 508. Atenţie, nu vorbim de măsurători făcute cu rigla, ci de senzaţia pe care ţi-o oferă conformaţia bordului, a scaunelor şi a spaţiilor de stocare.

Passat e greu de bătut atunci când vine vorba de organizarea spaţiului

Împărţirea spaţiului este altă poveste, în special în zona frontală, acolo unde cel mai plăcut este să stai în Mazda6, urmată de Passat şi 508, în timp ce în Mondeo ai senzaţia că eşti mai restrâns în mişcări (despre asta, puţin mai jos).

Spaţiile de stocare sunt generoase în toate cazurile, dar cele mai bine gândite sunt cele din Passat şi Mondeo, urmate de Mazda6, în timp ce în 508 ai ceva dificultăţi în a găsi locul potrivit pentru pahare, doze de suc sau obiecte ceva mai voluminoase, pentru că suporturile sunt telescopice, ieşind din bord, o soluţie la care sper ca fabricanţii de automobile să renunţe. La Peugeot, primează designul în continuare!

Mazda are cel mai luminos şi mai aerisit interior

În fine, portbagajul cel mai mare îl regăsim, cum altfel, la VW Passat (586 l), urmat de Ford Mondeo (550 l), Mazda 6 (480 l) şi Peugeot 508 (473 l).

Despre calitatea asamblării şi dotări, în pagina următoare –>