Versiunea recomandată este în jurul a 30.000 de euro – dacă tot vrei maşină din clasa medie, ar fi bine să nu o cumperi într-un nivel de echipare de bază, dar nici să exagerezi cu dotările astfel încât să intri în segmentul premium de preţ. Noi am ales variantele cu transmisie manuală, dar dacă alegi transmisia automată, cu atât mai bine.
Cel mai potrivit motor este turbodieselul de 150 CP, iar aici fiecare are o ofertă interesantă (preţuri standard cu TVA inclus la data de 1 iunie 2015, de pe site-urile importatorilor)
VW Passat 2.0 TDI BMT 150 CP Highline: oferă 150 CP/3.500 rpm, 340 Nm/1.750 rpm, un sprint de 8.7 secunde pentru 0-100 km/h şi un consum mediu de doar 4.1 litri/100 km, greutate 1.475 kg (30.780 euro manuală, 33.209 automată DSG).
Mazda6 2.2 150 CP SKYACTIV-D i-ELOOP Attraction: 150 CP/4.500 rpm, 380 Nm/1.800 rpm, un sprint de 9.1 secunde pentru 0-100 km/h şi un consum mediu incredibil, de doar 3.9 litri/100 km, greutate 1.400 kg (28.090 euro manuală, 30.090 automată).
Peugeot 508 2.0 BlueHDI 150 CP Allure: 150 CP/4.000 rpm, 370 Nm/2.000 rpm, un sprint de 8.9 secunde pentru 0-100 km/h şi un consum mediu de 4.1 litri/100km, greutate 1.500 kg (27.464 euro manuală sau 27.447 euro automată, versiunea 163CP).
Ford Mondeo 2.0 TDCi 150 CP Titanium: 150 CP/3.500 rpm, 350 Nm/2.000 rpm, un sprint de 9.3 secunde pentru 0-100km/h şi un consum mediu de 4.4 litri/100 km, greutate 1578 kg (28.300 euro manuală, 29.800 euro automată).
Toate modelele de mai sus sunt în echipări aproape complete, fără a mai fi nevoie să adăugaţi prea multe opţionale pentru a beneficia de toate avansurile tehnologice în materie de siguranţă rutieră şi conectivitate.
Evident, ca la toate testele, îndemnul nostru e să mergeţi să testaţi personal fiecare dintre aceste maşini, preferabil în aceeaşi zi, şi abia apoi să decideţi!