Seat Ibiza vs Mazda2 vs Peugeot 207
În partea frontală se remarcă aripile, care accentuează pasajele roților, temă regăsită și la RX-8 sau la CX-7. Se transmite astfel vizual impresia de stabilitate și dinamism. Cumperi un produs cu identitate de marcă, fapt ce contează în acest segment unde, până nu de mult, modelele erau un fel de forme din tablă cu patru roți și un motor care să justifice banii ceruți de producător.
Interiorul este dominat de minimalism, nu ai fastul din 207 și oarecum din Ibiza. Materialele utilizate în habitaclu sunt de nivel mediu, dar oferă o plăcută senzație de calitate. Tabloul de bord e extrem de simplu, s-a dorit întoarcerea la esența a ceea ce a reprezentat cândva hatchback-ul în acest segment. În altă ordine de idei, ergonomia și lizibilitatea intrumentarului de bord și a comenzilor sunt excelente.
Un alt aspect pozitiv al interiorului este acela că abundă în spații de depozitare, extrem de utile pentru o mașină urbană. Am apreciat enorm spațiul din torpedou creat special pentru reviste, ziare și hărți.
Dar japoneza recuperează enorm când vine vorba de partea tehnică și de ținuta de drum. Mazda2 poate fi privită și ca un junior hothatch. Cei 105 CP dezvoltați de propulsorul de 1,5 litri transformă modelul într-o minitorpilă de oraș. Satisfacții vin și din partea direcției precise și cu feedback bun, a cutiei de viteze extrem de exacte, poate chiar prea masculine pentru un astfel de model.
Până și pedala de ambreiaj are ceva din fermitatea uneia de mașină sport. Comparativ cu rivalele de la test, japoneza pare ușor timorată de vremuri și împrejurări, dar e perfect adaptată mediului urban atât din punctul de vedere al dimensiunilor, cât și din cel al performanțelor pe care le oferă.