Cam așa ar trebui să arate produsele din această clasă. Ceva ce, privit de la balcon, să pară o jucărie ușor de ascuns în buzunar. La fel ca modelul francez, miniona se integrează bine în familia de modele a constructorului japonez din punctul de vedere al designului.
În partea frontală se remarcă aripile, care accentuează pasajele roților, temă regăsită și la RX-8 sau la CX-7. Se transmite astfel vizual impresia de stabilitate și dinamism. Cumperi un produs cu identitate de marcă, fapt ce contează în acest segment unde, până nu de mult, modelele erau un fel de forme din tablă cu patru roți și un motor care să justifice banii ceruți de producător.
Mazda2 cred că este unul dintre puținele modele din segment care te fac să zâmbești. E simpatic, are linii zvelte și reușește să transmită impresia de produs de calitate încă de la exterior, grație atenției acordate finisărilor și modului în care au fost sculptate pe alocuri panourile caroseriei.
Interiorul este dominat de minimalism, nu ai fastul din 207 și oarecum din Ibiza. Materialele utilizate în habitaclu sunt de nivel mediu, dar oferă o plăcută senzație de calitate. Tabloul de bord e extrem de simplu, s-a dorit întoarcerea la esența a ceea ce a reprezentat cândva hatchback-ul în acest segment. În altă ordine de idei, ergonomia și lizibilitatea intrumentarului de bord și a comenzilor sunt excelente.
Un alt aspect pozitiv al interiorului este acela că abundă în spații de depozitare, extrem de utile pentru o mașină urbană. Am apreciat enorm spațiul din torpedou creat special pentru reviste, ziare și hărți.
Poziția la volan este bună și îi va mulțumi pe cei ce caută una joasă și sportivă. Scaunul șoferului are reglaje complete, inclusiv ajustare pe înălțime. Spațiul pentru locurile din spate este cam la același nivel la toate trei modelele din test, în schimb volumul portbagajului la Mazda este cel mai mic, cu ai săi 250 de litri, comparativ cu 270 de litri la Peugeot și 292 de litri la Ibiza.
Dar japoneza recuperează enorm când vine vorba de partea tehnică și de ținuta de drum. Mazda2 poate fi privită și ca un junior hothatch. Cei 105 CP dezvoltați de propulsorul de 1,5 litri transformă modelul într-o minitorpilă de oraș. Satisfacții vin și din partea direcției precise și cu feedback bun, a cutiei de viteze extrem de exacte, poate chiar prea masculine pentru un astfel de model.
Până și pedala de ambreiaj are ceva din fermitatea uneia de mașină sport. Comparativ cu rivalele de la test, japoneza pare ușor timorată de vremuri și împrejurări, dar e perfect adaptată mediului urban atât din punctul de vedere al dimensiunilor, cât și din cel al performanțelor pe care le oferă.