Pentru că vorbim de versiuni superioare de echipare, asociate cu
motorizare diesel, preţurile de pornire ale celor două
modele se situează peste bariera celor 10.000 euro. Deci
atât Logan MCV 1.5 dCi 85 CP Laureate, cât şi Duster 1.5 dCi 85 CP
4×2 Laureate sunt nişte Dacii relativ scumpe.
Modelul Logan MCV din test are un preţ de listă de
12.050 euro, însă la Meridian Auto acest model
beneficiază de un mic discount în lunia iunie, ceea ce înseamnă că
preţul porneşte de la 11.950 euro. Pentru Dacia Duster încă nu se
oferă nici un fel de reducere, deoarece SUV-ul românesc proaspăt
lansat suscită un interes mare din partea clienţilor,
preţul de pornire pentru versiunea Duster 4×2 din test
fiind de 13.050 euro.
Prin urmare, o diferenţă de numai 1.000 euro între două
maşini destul de diferite, dar şi cu multe puncte comune.
Merită 1.000 euro mai mult pentru Dacia Duster 4×2? În condiţiile
în care, fiind vorba de aceeaşi motorizare, costurile de
revizii sunt aceleaşi. Mai mult, Duster având standard
airbagurile laterale faţă, diferenţa se reduce la 800 euro
(vezi listele de dotări standard şi
opţionale)
Aşadar, Logan MCV oferă un spaţiu interior mult mai
mare, mai ales pentru bagaje, o modularitate mult mai bună
şi un comportament rutier sensibil mai bun pe şosea. Pe de altă
parte, Duster oferă capacităţi de tot-teren şi un
confort mai bun pe denivelări.
Până la urmă, pentru majoritatea clienţilor, Duster este o
alegere foarte bună pentru aceşti bani. Spaţiul foarte mare pe care
îl oferă Logan MCV este un atu doar în puţine ocazii, însă
capacităţile de trecere ale lui Duster vor fi apreciate
aproape în fiecare zi de şoferul SUV-ului pe străzile şi
şoselele româneşti.
Logan MCV se dovedeşte un „must have” doar pentru cei cu
familii foarte numeroase (versiunea cu 7 locuri revendică,
însă, 500 euro în plus), care folosesc în mare parte a timpului
maşina şi pentru transportul obiectelor voluminoase sau care au
nevoie de un mix între o familistă spaţioasă şi o utilitară –
MCV-ul se pretează mult mai bine unui astfel de „job multitasking”
decât Duster.
Prin urmare, în mai mult de 50% dintre cazuri (familii
în general tinere, cu maximum doi copii), Duster 4×2 este o alegere
mai bună decât un Logan MCV, diferenţa de bani nefiind
deloc mare comparativ cu avantajele pe care le oferă SUV-ul.
În final, dorim să mulţumim Meridian
Vest pentru că ne-a pus la dispoziţie
cele două modele pentru acest comparativ.
Dealerul Dacia Meridian Vest oferă, în această vară, câteva
oferte atractive pentru clienţii săi:
Cel mai ieftin SUV din lume, adică
Dacia Duster, este oferit şi în versiune cu doar o punte
motoare. Ceea ce pe mulţi îi poate face să creadă că vorbim doar de
un fel de break puţin mai înalt.
Şi aşa ajungem la întrebarea dacă merită cumpărat un
Duster 4×2 sau e o alegere mai bună breakul foarte încăpător
Dacia Logan MCV? Prin urmare, iată puse faţă în faţă
cele două modele, ambele motorizate de propulsorul diesel 1.5 dCi,
de 85 CP.
De la început trebuie să luăm în considerare câţiva
factori pe care un cumpărător familist de Dacia îi are în
vedere. În primul rând, aspectul maşinii nu prea contează.
De fapt, contează într-o măsură atât de mică, încât am putea spune
că e insignifiant.
Cu toate acestea, ideea de SUV s-a încetăţenit în ochii tuturor
ca o maşină de statut, aşa încât Duster continuă să adune
aprecieri pozitive relativ la aspectul său musculos şi
masiv, criticile iniţiale la adresa designului parcă necizelat
fiind mult diminuate acum, în faţa realităţii.
Pe de altă parte, Logan MCV rămâne o maşină cu un apetit
deosebit pentru clienţii familişti (şi care vor şi acel caracter
util de cărat porcul de la ţară…). Breakul Logan arată foarte
echilibrat, chiar dacă mai banal, însă MCV
exprimă exact ceea ce vor clienţii potenţiali: mult spaţiu
pentru familie şi bagaje.
Un verdict în ce priveşte aspectul maşinilor nu prea îşi are
sensul, deoarece, după cum am menţionat mai devreme, designul este
cam cel mai puţin important lucru în cazul acestor modele. Totuşi,
am fi răutăcioşi dacă am afirma că vorbim de două maşini urâte. Pur
şi simplu, designul descrie foarte bine cea mai importantă
caracteristică a lui Duster, respectiv Logan MCV: sunt
maşini ieftine, dar foarte practice.
Rămâne clar un lucru, însă: Duster arată încă de la
început, prin garda la sol mare şi consolele foarte scurte, că se
pretează la ieşiri de pe şosea, în timp ce Logan MCV pare,
prin comparaţie, „condamnat” la asflat. Aşa încât Duster le va
atrage atenţia mult mai mult celor care, într-o bună parte din
drumurile pe care le fac, ajung şi pe coclauri sau drumuri foarte
desfundate.
Interioarele maşinilor, însă, deşi au multe lucruri similare,
se deosebesc prin câteva detalii, deloc
neglijabile.