Multi Convivial Vehicle ar trebui să fie un magnet pentru
familii. Şi este – dacă ne referim la spaţiul pentru pasageri, dar
şi la modularitatea interioară.
Spaţiul pentru
pasageri
În cazul lui Logan MCV, trebuie să spunem doar că ampatamentul
are o valoare demnă de o limuzină de lux: 2,9 metri. Plus vreo 5
mm. Ce înseamnă asta în realitate? Pur şi simplu, spaţiu
excedentar pentru cei de pe banchetă. Cu scaunele din faţă
date la maximum în spate, tot rămâne loc la cote foarte bune pentru
picioarele Roxanei Ciuhulescu, de exemplu. Oricum, loc mai mult
decât în Duster.
Acum, să nu vă închipuiţi că în Duster nu se stă bine pe
banchetă. Ar fi o contradicţie prea mare dacă ne gândim la
ampatamentul de aproape 2,7 metri al SUV-ului românesc, nu? Încă un
atu al celor două modele: lăţimea interioară este foarte
bună pentru trei persoane în spate. Păcat doar că, în
cazul lui MCV, nu avem parte de un mâner util pentru portiera
spate. Şi iar un minus, de data asta valabil pentru ambele modele:
lipsa unor buzunare de depozitare pe portierele
spate.
Ca nivel al confortului, nu prea ştim cui să dăm câştig de
cauză. Un mic avans l-ar avea, totuşi, Logan MCV, datorită
unui acces mai bun din şi în maşină – Duster-ul, fiind mai
înalt, necesită atenţie mai mare la praguri (care, aşa cum am
accentuat în prima pagină, vor murdări pantalonii de foarte multe
ori).
O mare paranteză în ce priveşte Duster: ni s-a confirmat
impresia pe care am avut-o în cazul versiunii cu tapiţerie din
piele. Şi anume că se poate trăi foarte bine şi fără
această opţiune, care, în practică, are multe neajunsuri
vara. Tapiţeria de stofă arată normal şi, foarte
important, pare rezistentă la uzură. Lucru de apreciat în cazul
unei maşini ieftine.
Spaţiul pentru
bagaje
Dacă în ce priveşte spaţiul pentru pasageri în spate ne-am
lămurit, să vedem cum stă lucrurile în ce priveşte portbagajul. Din
nou, Logan MCV este lider detaşat, din mai multe puncte de
vedere.
În primul rând, avem o capacitate extrem de mare, de 700 de
litri în configuraţia cu 5 locuri. Ceea ce, faţă de cei aproape 450
litri ai lui Duster, înseamnă enorm. Iar, prin rabatarea
banchetei, Logan MCV oferă până la 2,4 metri cubi spaţiu de
depozitare. Adică un plus de vreo 700 de litri faţă de
maximul pe care îl oferă Duster, cu bancheta rabatată. Alte
comentarii?
În al doilea rând, accesul la portbagaj este mult mai facil în
cazul lui Logan MCV. Nu atât datorită celor două uşi asimetrice,
foarte practice faţă de un hayon, cât mai mult datorită
„clanţei”, de preferat butonului „capcană-pentru-degete” de pe
hayonul lui Duster. Din nou, fără alte comentarii.
În al treilea rând, Dacia Logan MCV oferă o copertină
pentru bagaje de tip rulou. Adică o soluţie pur şi simplu
normală, faţă de copertina simplistă, dar extrem de enervant de
manipulat, din Duster. Până la urmă, domnilor contabili de la
Dacia, cât de mult ar fi crescut preţul lui Duster dacă ar fi
beneficiat de un rulou în stilul celui de la Logan MCV? Noi credem
că ar fi meritat investiţia infimă într-un accesoriu cu o
importanţă suficient de mare.
Nu în ultimul rând, Logan MCV rivalizează cu Duster în
privinţa… recordurilor. Dacă Dacia Duster a fost încoronat drept
cel mai ieftin SUV, cel puţin în Europa, Dacia Logan MCV
este cunoscut şi drept cel mai ieftin automobil care poate oferi
şapte locuri.
Adică portbagajul său pantagruelic mai poate adăposti două
scaune – dacă se optează pentru versiunea 7 locuri. Şi nu
vorbim de nişte strapontine incomode, ci de două locuri
adevărate, cu un confort chiar bun, doar accesul la ele
fiind oarecum mai greoi. Maşina de test nu beneficia de această
opţiune, dar… cum poate Duster să rivalizeze cu Logan MCV din
acest punct de vedere? Poate doar dacă va apărea în viitor
o versiune Duster mai lungă, după modelul lui Nissan Qashqai+2, dar ne îndoim că vom vedea
aşa ceva.
Prin urmare, spaţiul pentru pasageri şi bagaje este net superior
în cazul lui Logan MCV. Şi nu am terminat cu avantajele breakului
faţă de SUV. Pentru că MCV îi mai dă lecţii lui Duster şi
în materie de modularitate.
Ceea ce înseamnă că bancheta are „posibilitate de pliere în
poziţie portofel”, după cum ne spune Dacia. Adică nu doar spătarul
se rabate (cum se întâmplă la Duster), ci şi şezutul se poate
ridica la verticală, împreună cu spătarul rabatat. Ceea ce duce la
degajarea unui spaţiu foarte lung, de 1,5 metri.
Păcat doar că nu s-a găsit o rezolvare pentru un planşeu cât mai
drept, dar este un amănunt insignifiant.
În concluzie, Logan MCV este peste Duster în ce priveşte
spaţiul şi organizarea interiorului: portbagaj mai mare,
modularitate mai bună, ba chiar şi o versiune cu două locuri
suplimentare. Aşa încât, dacă ai o familie numeroasă şi vrei să
transporţi multe lucruri, Logan MCV e o alegere mai indicată.
Însă, dacă mai contează şi pe unde vrei să ajungi cu familia ta
numeroasă şi grămada de lucruri, mai ales dacă vorbim de
„în afara asfaltului”, lucrurile se schimbă.