Renault Symbol – primul comparativ în România

Publicat: 17 10. 2008, 20:00

Renault Clio Symbol a reprezentat principalul pilon al vânzărilor constructorului francez în România în acest deceniu, fiind pentru mulţi ani singura opţiune pentru doritorii unui automobil economic şi spaţios. După ce a suferit 3 facelifturi, Symbol vine acum cu o nouă generaţie. O nouă generaţie cu numele şi cu cifrele din contabilitate, cu 200 de milioane de euro consumaţi în dezvoltare. Dacă este mai mult de atât, rămâne să descoperiţi în rândurile ce urmează.

Modelele din clasa mică sunt prin definiţie unele în două volume, hatchbackuri create pentru a arăta bine în forma lor naturală, astfel încât adăugarea unui portbagaj de cele mai multe ori s-a făcut cu preţul unui design sacrificat. A fost şi cazul primei generaţii Symbol, cu un portbagaj cocoşat al cărui aspect practic a fost de cele mai multe ori mai important decât cel estetic. Cu noua generaţie, Renault a dorit să înlăture acest dezavantaj, încercând să deseneze un model care să nu mai pară un hatchback cu o cocoaşă.

F

rancezii însă au greşit cu un singur lucru. În loc să pornească de la o foaie albă de hârtie, au încercat să creeze un model total nou pornindu-se de la unul deja existent. Şi deja din start nu mai putem să vorbim de un model nou. Platforma tehnică este preluată de la prima generaţie Symbol, chiar şi uşile au rămas în mare parte la fel, iar părţile din faţă şi spate au fost modificate asemenea unui facelift. Pentru că practic, vorbim mai degrabă de un facelift major, în acelaşi fel în care Golf 6 este un Golf 5 puternic modificat. Câteva modificări estetice, motorizări noi, un bord redesenat, o campanie de marketing şi gata modelul nou.

Dacă ne referim strict la design, noul Symbol a scăpat de vechea cocoaşă, însă este mai alungit, cu o lăţime subdimensionată comparativ cu lungimea totală, forma generală fiind una care mă face să întreb cum de în acelaşi grup există designeri care pot crea modele precum Megane 3 Coupe şi Laguna Coupe. Probabil un viitor utopic Clio Symbol Coupe ar arăta mirific.

Dar avem şi cazuri fericite în clasa mică, cu sedanuri reuşite realizate pornidu-se de la un hatch. Iar aici vorbim de Kia Rio. Micuţa coreeană vine cu un design coerent, care deşi nu polarizează părerile, ajunge să fie acceptată drept decentă de către oricine. În aşteptarea unui facelift, Kia Rio rămâne modernă şi atrăgătoare pentru mulţi, fiind o dovadă a faptului că se poate şi în acest segment.

Dacia Logan pe de altă parte, a fost creată încă de la început ca un sedan, iar acest lucru se vede perfect. Faceliftul adus de curând, despre care am relatat mai pe larg, a fost un mare pas înainte în ceea ce priveşte designul exterior, fiind o dovadă a faptului că o serie de mici modificări stilistice pot face o mare diferenţă.


Însă la capitolul estetică, factorul uman joacă un rol foarte important în aprecierea celor trei modele, aşa că vă voi lăsa pe fiecare dintre voi să faceţi un clasament în funcţie de preferinţe.