Renault Symbol – primul comparativ în România
Modelele din clasa mică sunt prin definiţie unele în două volume, hatchbackuri create pentru a arăta bine în forma lor naturală, astfel încât adăugarea unui portbagaj de cele mai multe ori s-a făcut cu preţul unui design sacrificat. A fost şi cazul primei generaţii Symbol, cu un portbagaj cocoşat al cărui aspect practic a fost de cele mai multe ori mai important decât cel estetic. Cu noua generaţie, Renault a dorit să înlăture acest dezavantaj, încercând să deseneze un model care să nu mai pară un hatchback cu o cocoaşă.
Dacă ne referim strict la design, noul Symbol a scăpat de vechea cocoaşă, însă este mai alungit, cu o lăţime subdimensionată comparativ cu lungimea totală, forma generală fiind una care mă face să întreb cum de în acelaşi grup există designeri care pot crea modele precum Megane 3 Coupe şi Laguna Coupe. Probabil un viitor utopic Clio Symbol Coupe ar arăta mirific.
Dar avem şi cazuri fericite în clasa mică, cu sedanuri reuşite realizate pornidu-se de la un hatch. Iar aici vorbim de Kia Rio. Micuţa coreeană vine cu un design coerent, care deşi nu polarizează părerile, ajunge să fie acceptată drept decentă de către oricine. În aşteptarea unui facelift, Kia Rio rămâne modernă şi atrăgătoare pentru mulţi, fiind o dovadă a faptului că se poate şi în acest segment.
Însă la capitolul estetică, factorul uman joacă un rol foarte important în aprecierea celor trei modele, aşa că vă voi lăsa pe fiecare dintre voi să faceţi un clasament în funcţie de preferinţe.