Renault Symbol – primul comparativ în România

Autor: Dan Vache 17 oct. 2008 Teste comparative

Putin cam scumpa masina Kia Rio 1,4 testat a venit în echiparea Style, cu un preţ cu toate taxele de 10.591 de euro. Printre dotări amintim de aerul condiţionat, ABS, preechipare audio, proiectoare de ceaţă şi discuri de frână pe spate. Printre atuurile modelului testat amintim de ţinuta de drum bună, motorul economic si rafinat, frânele eficiente şi o abundenţă a spaţiilor de depozitare. Dar toate acestea vin cu un preţ, semnificativ mai mare comparativ cu celelalte două modele din test.

Dacia Logan se descurca onorabilModelul autohton este vârful de gamă în echiparea Prestige, ce este comercializată la un preţ de 9550 de euro şi vine cu o serie de dotări în plus faţă de modelul Kia: mp3-player, jante din aliaj de 15 inch şi geamuri electrice spate. Logan impresionează cu o calitate bună a materialelor, preţul excelent şi puterea motorului, fiind însă destul de necizelat.

Symbol vine cu multe speranteRenault Clio Symbol în echiparea Privilege costă 10.440 de euro şi este aproape echivalent ca dotări cu varianta Prestige de la Logan. Avantajul modelului produs în Turcia comparativ cu rivalul românesc este dat de posibilitatea de a comanda o serie de opţiuni indisponibile pe Logan, precum climatizarea automată sau existenţă unor elemente de confort, aducând aici aminte de satelitul de comandă pentru sistemul audio.

L

a nivelul siguranţei, toate modelele se învârt în zona celor 4 stele, Loganul fiind aşteptat şi el să le ia având în vedere existenţa airbagurilor latarale. Iar la capitolul garanţie, cele trei modele stau de asemenea asemănător, cu 3 ani sau 100.000 de km cu un mic plus pentru Dacia care oferă o extindere până la 5 ani, contra cost, evident.

Ordinea se poate schimba in orice momentLa final, putem spune că deşi noul Renault Symbol abia a apărut pe piaţă, nu va avea o viaţă uşoară, evoluţia faţă de vechea generaţie fiind redusă, Renault dorind să mizeze în continuare pe un preţ foarte mic de achiziţie în dauna calităţii. Şi în condiţiile în care modelul nu se diferenţiază foarte mult în bine faţă de Logan, va fi puternic canibalizat de Dacia.

Ceea ce ne face să ne întrebăm: ce a gândit Ghosn când a aprobat cheltuieli de 200 de milioane de euro aferente noului Clio Symbol, când doar o mică parte din aceştia putea fi cheltuită pentru implementarea noilor motorizări şi dotări pe deja existentul Logan? Mă tem că posibilitatea echipării cu climatizare automată, un satelit audio şi câteva motorizări noi nu vor fi suficiente pentru a readuce actualul Symbol la gloria de altă dată. Vânzările îmi vor da dreptate sau nu.

Pagini: 1 2 3 4


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide