În interior, noul Clio Symbol este cu adevărat un facelift puternic al vechii generaţii. E adevarat, avem un design nou, dar manetele de semnalizare au rămas la fel, de asemenea comenzile pentru climatizare, sistemul audio, în mare parte feţele de uşi şi afisajul central. Scaunele au un nou sistem de configurare, mai uşor de acţionat, tapiţeria fiind şi ea un punct nou forte.
În ceea ce priveşte ergonomia, noul Symbol a rămas la nivelul vechii generaţii, cu un volan cu reglaj doar pe înălţime, satelit de comandă pentru sistemul audio fară cotieră, o poziţie înaltă de condus şi un inel al schimbătorului de viteze greu de acţionat. Interesant este că din cele 200 de milioane de euro cheltuite cu proiectul noului model, nici măcar un singur euro nu pare a fi fost cheltuit pentru sistemul de ştergere a parbrizului, ale cărui stergătoate se odihnesc în câmpul vizual al şoferului, pentru ca în timpul lucrului să nu acopere complet parbrizul pentru a lăsa să se scurgă pe mijlocul parbrizului apa în exces. Dacă acest lucru este de înteles în cazul lui Logan, la Symbol ne-am fi aşteptat la o evoluţie la acest capitol.
Kia Rio pe de altă parte se prezintă cu o calitate decentă a materialelor, asamblate corect care lasă în final impresia de robusteţe şi fiabilitate. Ambianţa sobră nu poate fi pe placul tuturor, însă Rio are alte capitole la care iese în avataj. Ca de exemplu vizibilitatea, foarte bună graţie oglinzilor mari sau spaţiile de depozitare, unde modelul coreean se impune cu un torpedou generos, suporturi de pahare pe tunelul median şi buzunare în uşi. La aceste două capitole, Kia este urmată îndreaproape de Logan, pentru ca Symbol să situeze pe locul trei.
S
Cotiera este un avantaj pe care-l are Kia Rio faţă de cele două modele concurente, care îţi oferă posibilitatea schimbării vitezelor doar prin intermediul unor degete îndemânatice. Cu toate acestea, în momentul folosii centurii de siguranţă, amplasarea cotierei poate creea disconfort.
La nivelul spaţiul interior, Loganul se detaşează în mod clar, cu suficient loc pentru cap şi picioare atât în faţă cât şi în spate. Kia Rio este şi ea aproape iar Clio Symbol vine din nou pe locul 3.
Şi dacă tot am ajuns la punctele forte ale Loganului, trebuie să menţionăm, că în mod surprinzător, acesta vine cu cel mai plăcut material de bord, care deşi este realizat tot dintr-un plastic tare, reuşeşte cel puţin la nivel vizual să ne facă să credem că vorbim de un material moale. Finisările sunt corecte, chiar dacă modelul de test avea o problemă cu spătarul scaunului şoferului, ce avea un joc nepermis de mare, un defect care cred că este izolat.
În ceea ce priveşte ergonomia, Loganul plăteşte tribut costului redus comenzile pentru geamurile electrice şi claxonul pe maneta de semnalizare necesitând un timp de acomodare. Dar la uşurinţa utilizării claxonului nici Kia nu stă mai bine, care deşi îl are montat pe capacul airbagului, acesta este prea departe de degetul mare al şoferului, o amplasare a avertizorului acustic pe cele două detalii din crom satinat fiind mai fericită.
Şi dacă vorbim de sedanuri din clasa mică nu putem să nu aducem în discuţie volumul portbagajului. Un factor determinant în alegerea maşinii. Logan are 510 litri, Symbol 506 litri iar Rio doar 390.