Primul lucru pe care l-am remarcat este faptul că interioarele nu prea corespund cu ideea pe care ne-am format-o din exterior: Toyota are un design foarte simplist, iar numărul afişajelor şi butoanelor este mult mai redus decât în cazul lui Jazz, unde se remarcă o amenajare ceva mai futuristă, care aminteşte întrucâtva de „OZN-ul” Honda Civic.
Totuşi, se remarcă faptul că ambele modele încearcă să se debaraseze de ideea convenţională a bordului cu o consolă centrală, mizând pe o amenajare pe orizontală a comenzilor. Ceea ce, în ambele cazuri, eliberează un spaţiu suficient de practic în faţa schimbăturului de viteze – la Yaris, aici poate fi depozitată chiar şi o poşetă.
Yaris este mai aerisită deoarece nivelele de echipare superioare Luna şi Sol oferă standard sistemul multimedia Toyota Touch, cu un ecran color tactil de 6,1 inch, ceea ce, din start, elimină multe butoane, care, în cazul lui Jazz, ocupă o parte importantă a bordului. Cu alte cuvinte, Yaris se adresează mai mult generaţiei iPhone – totuşi, am remarcat şi un mic minus: plasarea mufei USB în torpedo nu e o soluţie prea fericită, existând riscul de a rupe stick-ul USB dacă sunt multe obiecte in torpedo.
Pentru 1.120 euro suplimentari, Toyota oferă un upgrade al acestui sistem, Touch&Go, care plusează cu sistem de navigaţie şi chiar servicii WEB. În România, Jazz nu primeşte nici măcar opţional un display tactil, deşi pe alte pieţe aşa ceva există pe listă. Jazz se doreşte mai pragmatic şi nu se „încurcă” defel cu gadgeturi prea moderne.
În schimb, reuşeşte să surprindă prin idei transpuse puse într-o formă mai modernă decât în Yaris. De exemplu, comenzile aerului condiţionat sunt răsfirate în mod intuitiv în dreapta volanului, în timp ce la Yaris butoanele sunt grupate într-un mod convenţional, sub displayul tactil. Ceasurile de bord de la Yaris arată prea clasic, în timp ce la Jazz sunt chiar foarte moderne. Din aceste puncte de vedere, pot spune că sobrietatea din Yaris e destul de curioasă, raportat la stilul mai tineresc din Jazz.
Jazz-ul mai plusează cu unele detalii de ordin practic: de exemplu al doilea torpedou sau suporturile de pahare din lateralele bordului, precum şi buzunarele din uşi, ceva mai bine gândite. Dacă ne îndreptăm atenţia spre partea din spate, Jazz aduce un mare avantaj: şezutul fracţionat al banchetei poate fi ridicat la verticală, astfel degajându-se un foarte interesant spaţiu – o chestie cu adevărat inedită în segment.
Din punct de vedere al spaţiului pentru bagaje, Jazz e clar superioară, având un portbagaj de 337 litri faţă de 286 litri la Yaris. Iar, dacă rabatăm spătarele banchetelor, în Jazz obţinem o podea plană şi un volum total de circa 1.300 litri, cu 300 litri mai mult decât în Yaris. Jazz este, practic, avantajată de caroseria în stil semi-monovolum, în timp ce Yaris se doreşte o citadină cu soluţii normale pentru clasa mică.
Din punct de vedere al spaţiului pentru pasageri, deşi Yaris are ampatamentul mai lung cu 1 cm, pe banchetă pasagerii au loc ceva mai bun la picioare în Jazz, dar, pe de altă parte, şezutul banchetei e mai scurt şi putea fi mai moale. Ca spaţiu pentru cap, cei din Jazz sunt uşor avantajaţi, iar suprafaţa vitrată mai generoasă face interiorul mai luminos şi mai primitor.
În faţă, devine clar foarte rapid că Yaris este dedicat mai mult celor care vor să se simtă bine la volan, nu doar să conducă de la A la B.
Lucru pe care îl vom detalia în pagina următoare