Bine ati venit la clasa intai! Va rugam sa luati loc unde doriti, iar ajutoarele CDI si 4MATIC se vor ocupa de toate nevoile dvs., cat de repede posibil. Va dorim o calatorie placuta!
De curand, Clasa E a primit un facelift, fiind modificate peste 2.000 de repere ale “retetei” de succes. Ultimul protagonist al acestui test este cel mai scump, fiind o limuzina de lux cu traditie.
Dupa cosmetizare, schimbarile la exterior sunt minime, masina fiind usor de confundat cu modelele mai vechi. Spoilerele, grila, farurile si stopurile, respectiv oglinzile au fost usor restilizate, per total modificarile fiind foarte discrete. Masinile negre sunt foarte oficiale sau, dupa caz, poate prea interlope. De aceea sunt adeptul nuantelor alternative, care, de multe ori, sunt mai indraznete. In acest caz, insa, as minti daca as spune ca negrul Obsidian (optional, 820 euro) nu-i sta bine E-ului. Impresia de scump este sustinuta si de multe ornamente cromate, aplicate jur-imprejurul masinii, contrastul obtinut vizavi de culoarea caroseriei fiind reusit.
Dotat cu tapiterie din piele bej (1.405 euro), sistem Parktronic (680 euro), pregatire pentru telefon celular (515 euro), scaune fata Luxury cu sistem de incalzire si aerisire (1.015 euro), climatizare automata THERMATIC pe 4 zone (710 euro), faruri adaptive (415 euro), CD changer compatibil MP3 (415 euro) si pachetul general AVANTGARDE (2.825 euro), modelul de test reprezinta un testament mobil pentru nivelul de sofisticare la care a ajuns Mercedes. Practic, lista optionalelor este nesfarsita, fiecare client avand libertate absoluta cand vine vorba de configurarea mertanului propriu. Acum, daca incepi sa aduni sumele de pe lista, pretul de baza, nici el tocmai mic, incepe sa creasca vertiginos. E vorba de multi bani, dar cine-i are nu trebuie sa ezite.
De indata ce deschizi usa si vezi iluminarea interiorului, iti dai seama ca banii tai n-au fost irositi. Cromatica este eleganta, intreg tabloul de bord fiind acoperit cu un capitonaj de un bej foarte placut. Pe langa puzderia de airbaguri, panoplia sistemelor de siguranta active este si ea completa; mai mult, de la facelift incoace, celebrul PRE-SAFE face parte din dotarea standard. Materialele sunt de cea mai buna calitate, iar imbinarile – precise.
Cum ne arata si sufixul CDI, acest E280 este un diesel, propulsat de un V6 de 3 litri. Puterea este de 190 CP, iar valoarea maxima de 440 Nm. Tractiunea integrala 4MATIC face parte din meniu, fiind un sistem care conlucreaza cu 4ETS (controlul tractiunii) pentru a frana roata ce pierde aderenta. Este eficient, dar e mare consumator de placute de frana, spre deosebire de un sistem 4×4 care lucreaza cu diferentiale normale.
Cum am mai zis si luna trecuta, E280 CDI este mai agil decat ma asteptam. Raspunde prompt la schimbarile de directie si este stabil, fiind foarte dificil, in conditii normale de aderenta, sa-l destabilizezi. Totusi, nu rularea sportiva este atuul ei, ci croaziera la viteze mari, pe distante lungi, in conditii absolut regesti. Minusuri mari nu prea are, poate cutia automata cu cinci trepte, peste care vremea a cam trecut. De ce nu vine dotata cu excelentul 7G-Tronic, nu stiu…
Pro | Contra |
|
|