Outlander vs. Freelander2 vs. Captiva vs. CR-V vs. Santa Fe

Autor: Constantin Ciobanu 23 mart. 2007 Teste comparative

Caroseria sugereaza clar sportivitate si dinamica, iar la partea din spate se simt influente venite dinspre liniile concurentei europene: evacuare dubla, stopuri ce amintesc usor de Lexus RX, renuntarea la hayonul clasic in favoarea unuia mai mic – completat de o trapa ce poate juca rolul de platforma de incarcare, pentru ca suporta 200 kg – sau pur si simplu bancheta pentru relaxare in aer liber.

Totusi, designul exterior afiseaza o clara nota de feminitate, care vine in antiteza cu ideea de SUV, chiar daca modelul are priza buna la femei. Interiorul te bucura enorm, pentru ca descoperi materiale bune, o asamblare tipic japoneza si o dotare completa intr-un layout minimalist.

Pozitia la volan este excelenta, specifica modelelor sport, fapt completat atit de scaunul soferului, excelent profilat si cu suport lateral bun, cit si de volan, care ofera un grip adecvat. Calitati care nu ar trebui sa surprinda in conditiile in care Outlander este construit pe platforma noului Lancer.

Un alt lucru care m-a incintat din prima secunda de condus a fost cutia de viteze, precisa si cu o cursa relativ scurta. Masina are un centru de greutate extrem de jos, fapt ce faciliteaza o tinuta de drum buna. Outlander-ul aflat in test a facut parte din clubul masinilor neechipate cu pneuri de iarna, motiv pentru care verdictul final este usor marcat de acest aspect.

Un mare avantaj al lui Outlander il reprezinta posibilitatea de a alege regimul de rulare: 2WD, 4WD sau 4WD, cu blocarea diferentialului central. Pe asfalt se ruleaza doar tractiune fata in conditii bune de aderenta sau 4WD atunci cind conditiile o cer. In off-road exista posibilitatea decuplarii ASC-ului care, asociat cu 4WD Lock, asigura performante decente.

Terenul favorit de joaca pentru noul Outlander sunt sectiunile de macadam, unde masina te impinge sa descoperi copilul din tine. Singurul lucru pe care i-l pot reprosa este zgomotul cam accentuat venit de la suspensie, dar in conditiile date ar putea fi un repros un pic nefondat.

Extrem de neutra masina, refuzind a fi subviratoare sau supraviratoare, chiar in conditiile in care este provocata. Acum sa fim intelesi bine: daca se forteaza nota, exista o tendinta subviratoare fireasca, in schimb ceva mai multa incisivitate vizavi de directie rezolva lucrurile fara a te arunca intr-o supravirare.

Poate singura dezamagire a reprezentat-o propulsorul diesel de 2,0 litri de provenienta VAG, care manifesta o lipsa acuta de cuplu motor la turatii joase; insa daca se urca la peste 2.000 rpm, este bine. Nu uitati ca Outlander poate fi achizitionat si in versiunea cu 7 locuri. Ce nu am apreciat la Outlander: designul usor efeminat si lipsa de cuplu a propulsorului la regimuri joase.
Marea mea dilema este la volanul carui model sa apar, pentru ca piata e realmente invadata de astfel de bolizi. Ies din discutie din start SUV-urile de calibru mare: or fi ele bune, or oferi ceva mai multa siguranta si versatilitate, dar, luate la bani marunti, sufera la capitolul aspect practic. Sunt supradimensionate, nu le gasesti loc de parcare, au propulsoare de cilindree mare care consuma mult si mai si aduc cu ele un impozit maricel. Prin urmare, recomandarea noastra ar fi un SUV mediu, dar cum nici noi nu le stim pe toate, am invitat la plimbare un Chevrolet Captiva, noul Land Rover Freelander, noua Honda CR-V, generatia a doua Mitsubishi Outlander si un succes de casa confirmat – Hyundai Santa Fe. Sa aflam asadar – pentru ca avem de “disecat” cinci automobile care doresc sa scoata banii din buzunarul dumneavoastra si sa-i mute in cel al producatorului – care dintre ele merita cit cere.

Pagini: 1 2 3 4 5 6


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide