Eram extrem de curios vizavi de noua generatie, pentru ca am fost un fan al celei vechi, in special al designului ei. Din punctul de vedere al performantelor, lucrurile nu stau chiar pe roze, dar generatia a doua m-a pastrat ca fan prin look. Tema a fost pastrata, insa e privita prin niste “lentile” Discovery III, fapt care il face pe Freelander II o prezenta aparte intr-un peisaj de SUV-uri efeminate.
Aerul noului produs Land Rover are un farmec special. Interiorul reprezinta o adaptare a lui Discovery III si a lui Range Rover Sport. Este o imbinare de cazon, daca ne raportam la geometrie, si lux atenuat. Freelander pune la dispozitie o gama de materiale superioare calitativ si asamblate corect, pozitia la volan este usor inalta, iar spatiul oferit e relativ moderat. La volan, veti descoperi ca aveti nevoie de o perioada de acomodare cu multimea de butoane amplasate pe consola centrala si cu functiile acestora. Inutila pentru sofer este cotiera, care impiedica atit schimbarea vitezelor, cit si accesul la frina de stationare. Ambianta interioara este colorata “in bine” de display-ul computerului de bord, care dispune de functia touch-screen, dar informatiile oferite de el sint destul de sarace.
Tinuta de drum a fost fara repros, cel putin pe sectiunile de macadam si gheata, si asta datorita sistemului Terrain Response – o mica rotita imprumutata de la Discovery III, care permite selectarea programului de transmisie in functie de suprafata de rulare. Un gadget care face toti banii, desi optiunile de setare sint ceva mai reduse decit ale fratiorului mai mare. Propulsorul de 2.179 cmc furnizeaza 160 CP la 4.000 rpm si un cuplu motor de 400 Nm la 2.000 rpm. Acesta se achita onorabil de sarcina de a deplasa cele 1.700 kg ale masinii, ajutat si de o cutie manuala cu 6 rapoarte. Freelander II este un SUV, dar prezinta abilitati off-road mult peste medie, inregistrind cele mai bune valori ale unghiurilor de apropiere in teren. Invingator in test pe sectiunea off-road. Ce nu am apreciat la Freelander: o relativa lipsa de cuplu la turatii joase, o consola centrala cam aglomerata cu butoane, cutia usor inexacta in treptele 5 si 6.