Să alegi o maşină ideală pornind de la modelele din test nu ar
trebui să fie un lucru greu. Dacă încep cu exteriorul, trebuie să
recunosc că aspectul este unul din ultimele criterii care m-ar
interesa la achiziţionarea unei maşini din clasa compactă în 5 uşi.
Totuşi cred că mi-ar plăcea o maşină cu partea frontală de
la Golf, un spate de Opel Astra şi jante de Seat Leon.
Cu totul altfel se prezintă situaţia în interior. Se schimbă cu
180 de grade. Pentru că interiorul este locul unde îmi petrec
timpul alături de maşină. Aici aş alege calitatea regăsită
în Volkswagen Golf şi poziţia de condus de la Opel Astra.
Tot între cele două modele oscilez şi la alegerea planşei de bord,
simplitatea şi ergonomia Golf-ului fiind parcă mai atrăgătoare
decât designul modern regăsit pe Astra. Volanul cu
siguranţă l-aş împrumuta de la Seat Leon.
Satelitul de comandă pentru sistemul audio de la Megane ar fi
necesar, poate mai mult din obişnuinţă, însă sunt destul de sigur
de utilitatea lui. Portbagajul foarte mare tot de la Megane l-aş
lua. De la Citroen C4 aş alege spaţiul interior şi
numeroasele spaţii de depozitare, ale căror utilitate
ajungi să o apreciezi doar atunci când nu le mai ai. Iar la
siguranţă, chiar dacă toate modelele au 5 stele EuroNcap,
modelul cu cel mai mare punctaj este Megane.
Când trecem la capitolul dinamică, recunosc că, raportându-mă la
cele două segemente descrise în episodul dedicat, m-aş încadra mult
mai bine la maşinile confortabile. Iar aici, trenul de
rulare de la Megane mi se pare cel mai bun compromis între confort
şi o dinamică satisfăcătoare. Chiar dacă are pachet de
drumuri grele, evoluţia faţă de vechea generaţie este foarte mare.
Direcţia de la Ford ar fi ideală dacă era un pic mai moale.
În ceea ce priveşte motorizarea, 1,6 JTD de la Fiat ar
fi o alegere aproape naturală: propulsor modern, putere
mare, Euro 5, zgomot redus, consum de asemenea. Nu în cele din
urmă, am ajuns şi la capitolul cel mai important pentru mine.
Preţul. Sau mai bine zic, raportul preţ/ce se oferă. Iar
aici Citroen C4 este pur şi simplu imbatabil, cu un preţ
de vânzare minuscul comparativ cu alte participante la acest test.
Şi totuşi la finalul zilei de test cel mai mult mi-a plăcut Opel
Astra.
În final, dacă trebuie să aleg o maşină să cumpăr, aş avea
nevoie de ceva timp să mă gândesc. Dacă trebuia să o cumpăr anul
trecut, aş fi ales Megane. Acum oscilez între Citroen C4 şi
Fiat Bravo. Şi cred că l-aş alege
pe ultimul. Parcă nu aş vrea să-mi cumpăr o maşină şi peste câteva
luni să apară o nouă generaţie.