Odată
apăsat butonul Tour, imediat nu se observă diferenţa. Doar
după o utilizare mai lungă îţi dai seama că direcţia este un pic
mai moale, mai ales la viteze mici iar suspensia amortizeaza
gropile cu un ruliu accentuat. Însă aici deja intrăm în teritoriul
maşinilor îndreptate spre confort.
Un teritoriu caracterizant prin definiţie pentru maşinile
produse în hexagon. Renault Megane se remarcă printr-un
tren de rulare, care în pofida pachetului de drumuri grele,
reuşeşte să absorbe foarte bine gropile fără a micşora foarte mult
capacitatea de rulare la limită, Megane-ul fiind foarte
aproape la acest capitol chiar şi de maşinile de pe pagina
anterioară. Însă în acest caz direcţia electrică progresivă nu
furnizează un feedback satisfăcător.
Motorul
1.5 dci de 105 CP este exploatat la maximum de o cutie de viteze cu
6 trepte, performanţele fiind foarte bune pentru un motor
mai mult de 1,45 litri decât 1,5 litri, atât în materie de
acceleraţii cât şi de consum. Cu toate acestea, cel puţin la
capitolul zgomot propulsorul îşi arată vârsta.
Acelaşi lucru îl putem remarca şi la Citroen C4, unde
1,6 HDI de 110 CP se aude în interior destul de mult.
Cutia cu 5 trepte necesită un pic de acomodare la manevrare, ca de
asemenea şi pedalierul. Însă odată suit la volan, confortul Citroen
îşi spune cuvântul. Maşina trece foarte bine peste
denivelări, atât de bine încăt te face să te gândeşti că
partea goală a paharului este dintr-o dată foarte mică: ce mai
contează că ruliul este mare iar schimbările bruşte de direcţie
înclină maşina destul de mult?
1.6
JTD este unul din cele mai noi motoare din acest test, şi din nou,
se vede. Fiat Bravo are un motor silenţios, cu vibraţii
puţine şi un consum pe măsură. Direcţia electrică nu
incită la rularea pe un drum virajat. Un plus totuşi pentru
funcţia city, mai mult decât binevenită pentru doamne şi
domnişoare.
Cutia de viteze are o configuraţie rar întâlnită, cu treapta R
pusă lângă a 6-a, lucru ce poate crea neplăceri din când în când.
La drum senzaţia este cel puţin ciudată. În curbe maşina menţine
traiectoria spre viteze ridicate, însă pe suprafeţele denivelate
suspensia spate mai ales tinde să funcţioneze zgomotos.
Dar acum vom reveni la un capitol silenţios. Bugetul. Citiţi
despre acesta în episodul de mâine.