Opel Astra versus concurenţa – Dinamică

Autor: Dan Vache 18 feb. 2010 Teste comparative

Opel Astra pe setarea SportAm ales în cadrul acestui test
modele cu motorizări diesel cu puteri puţin peste 100 CP şi cu
prestanţe dinamice asemănătoare. Opel Astra a venit
echipată cu un propulsor de 1,7 litri de 125 CP
, un CDTI
relativ silenţios, care trage satisfăcător şi are şi un consum
foarte bun. La partea de consum, lucrurile stau la fel de bine la
toate participantele de la test, diferenţe notabile nefiind
sesizate.

Cu ce s-a diferenţiat Opel Astra de concurenţa din acest
test(pentru că opţional şi alte modele beneficiază de aşa ceva)?
Flex Ride. Sau pe înţelesul tuturor, suspensie
adaptivă. Practic la apăsarea unui simplu buton,
comportamentul maşinii se schimbă sesizabil
. În cazul
modelului Astra, faţă de comportamentul standard mai avem două
programe: Tour, de confort, unde diferenţele
sesizate sunt destul de mici şi Sport, care pe
lângă schimbarea ambianţei luminoase din interior întăreşte
semnificativ atât direcţia cât şi suspensia.

Tinuta de drum sigura Practic, într-o scală de la
sportivitate la confort, Opel Astra se situează la
jumătate
. La apăsarea unuia din cele două butoane, balanţa
se înclină pentru o anumită categorie. Prima dintre ele este aceea
a maşinilor cu prestanţe dinamice sportive. Opel Astra cu programul
Sport activat se comportă mai mult decât onorabil, oferind
siguranţă şi încredere până aproape de limită, mai mult decât
suficient pentru utilizarea obişnuită.

Acelaşi lucru se observă şi la Volkwagen Golf, care însă
este penalizat uşor la reprize de cutia de viteze cu 5 trepte şi de
motorul 2.0 litri TDI de 110CP
, a cărui greutate
suplimentară pe puntea faţă se simte la atacarea curbelor în forţă.
Cu toate acestea inginerii germani au reuşit să izoleze fonic
foarte bine motorul, zgomotul acestuia ajungând destul de vag în
interior.

Seat Leon prefera soseleleŞi dacă tot vorbim de VAG,
Seat Leon a fost prezent în test cu nemuritorul 1,9
TDI
, care a afişat un caracter şi mai agresiv decât cel al
versiunii 2.0. Putere brută sunt cele două cuvinte care ar
caracteriza cel mai bine modelul spaniol dotat cu acest propulsor.
Dur nu este doar motorul, ci şi suspensia, cea mai rigidă
din acest test
. Lucru care avantajează condusul agresiv pe
curbele cu asfalt perfect, însă în rest, confortul este destul de
serios afectat. În acest caz, cutia de viteze cu 5 trepte pare să
fie suficientă pentru propulsorul „tataie” din test.

Şi nu în cele din urmă, că tot am ajuns la „bătrâni”,
Ford Focus, atât de lăudat de-a lungul timpului pentru
ţinuta de drum exemplară reuşeşte şi acum să se achite onorabil de
datorie
. Direcţia foarte bună şi ţinuta de drum exemplară
nu au fost alterate de trecerea timpului, însă în contextul actual
cer parcă o rafinare mai semnificativă. Motorul 1,8 TDCI de 115 CP
are suficiente rezerve de putere, direct proproţionale cu zgomotul
oferit. Urmează să fie înlocuit de 1.6 TDCI.

Ford Focus se tine bineInteresant este că, toate cele 3
maşini de mai sus, care nu doar că au pretenţii sportive dar se şi
comportă ca atare, vin echipate cu transmisii cu doar 5 trepte,
ceea ce le ştirbeşte uşor din performanţe. O alta caracteristică
specfică a acestora este şi modul destul de brutal de
livrare a puterii
, lucru datorat parţial şi pe cilindreele
cele mai mari din test.

Chiar şi la acest capitol, Opel Astra se află la mijloc, cu 1,7
CDTI. Însă vom muta noul model german un pic spre segmentul
confort. Şi apăsăm pe butonul Tour.

Pagini: 1 2


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide