Este
o practică normală ca pe măsură ce un model îmbătrâneşte,
producătorul să reducă preţul acestuia pentru a compensa decalajul
faţă de maşinile tot mai noi care apar. La fel de normal este ca un
produs abia lansat, cu tehnologii noi să profite de avantajul avut
şi să debuteze cu un preţ mai mare.
Exemplul cel mai bun este Opel Astra. Ultimul venit în
clasa compactă vine cu preţuri considerabile, chiar dacă intrarea
în gamă se face cu un model de 14.250 de euro. În schimb,
versiunea din test, cu motor 1.7 CDTI de 125 CP şi echipare
Cosmo costă 19.450 de euro. Cu opţionalele montate (jante
de 18 inch, FlexRide, faruri cu Xenon, bluetooth, senzori parcare
faţă spate) maşina costă 25.250 de euro, un preţ care deja o
trimite într-o luptă cu multe modele dintr-o clasă imediat
superioară.
Volkswagen Golf se vinde în România cu un preţ
de bază de 13.000 de euro, dotat precum în cazul modelului Astra,
cu un motor de 1,4 litri pe benzină. În ceea ce priveşte versiunea
exactă de test, cu motor 2.0 TDI 110 CP, aceasta nu se mai
comercializează de curând în România, fiind înlocuită de 1,6 TDI.
2.0 TDI este acum disponibil doar în versiunea Trendline, cu filtru
de particule, care într-o echipare asemănătoare cu versiunea din
test ajunge până la un preţ de aproape 20.500 de
euro.
Mai bine stă Renault Megane 3, în versiunea Dynamique cu
motorizare de 1,5 litri şi 105 CP, fiind disponibil la un preţ de
bază de 15.651 de euro.
Seat
Leon s-a prezentat în echipare Style, la care s-au adăugat
doar trei opţionale: jante de 17 inch, geamuri fumurii şi sistem
audio cu bluetooth şi 8 difuzoare. Preţ final de 18.527 de
euro. Ford Focus 1.8 TDCi este disponibil de la 14.900 de
euro, în echiparea Anniversary, sau Ghia de la 16.340 de euro.
Fiat Bravo are un motor Euro 5 şi este oferit cu o
reducere de 2800 de euro, astfel că preţul final de 15.290 de euro
pentru singura echipare disponibilă, Dynamic, este unul
cât se poate de tentant. Şi mai tentant este Citroen
C4, care în echiparea SX cu vopsea metalizată şi pachet
confort (climă automată, volan îmbrăcat în piele şi geamuri
electrice spate) costă 17.450 de euro. Şi dacă scădem reducerea de
4500 de euro existentă, ajungem la un preţ final de 12.950
de euro. Motorizarea doar euro 4 va însemna un cost
suplimentar la achiziţionare, aferent taxei de poluare.Însă acest
lucru este valabil şi pentru Megane, Leon şi Focus.
Cu toate acestea, preţul de achiziţionare nu este singurul
factor care ar trebui să conteze în achiziţionarea unei maşini, şi
de aceea vă prezentăm şi costurile de întreţinere ale maşinilor
prezente la test.