Opel Astra 2.0 CDTi vs. Citroen C4 2.0 HDi

Autor: Mihai Dascalescu 15 mart. 2011 Teste comparative

Pentru început, interioarele celor două maşini pot fi
departajate ca layout general: simetrie în

Opel Astra
, respectiv stil
personalizat în

Citroen C4
. Apoi se simte clar un aer de
deja-vu în Astra, existând multe similitudini cu berlina Opel
Insignia, în timp ce Citroen C4 se concentrează mai mult în jurul
şoferului, având comenzi diferite de ale „fratelui” mai mare
Citroen C5.

Opel Astra - designul elegant al plansei de bord este umbrit de ambianta prea intunecata

Ambianţa interioară în Opel Astra este una normală,
fiind dominată de negru
, din cauza plasticelor
omniprezente şi a tapiţeriei fără pretenţii. Prin comparaţie,
nivelul de echipare Elegance al lui Citroen C4 vine cu plastice
gri, iar tapiţeria bej, împreună cu pavilionul panoramic din sticlă
(opţional pentru doar 700 euro), creează o ambianţă interioară
luminoasă şi cu o impresie de foarte mult spaţiu.

Făcând abstracţie de atmosfera coloristică întunecată din Astra,
designul interior continuă ideea fluidă a interiorului şi
reuşeşte să-ţi confere o impresie de eleganţă
nedisimulată
. Volanul şi indicatoarele de bord, precum şi
câteva butoane sunt preluate direct de la Insignia, dar consola
centrală este amenajată diferit.

Citroen C4 - design asimetric, atmosfera mai calda si mai primitoare

La prima impresie, butoanele par mai aglomerate decât în cazul
lui Citroen C4, unde împărţirea comenzilor pe consola
centrală este mai logică şi mai intuitivă
. De aceea, la
Astra îţi trebuie un timp de obişnuiţă ceva mai mare cu butoanele
pentru audio şi climatizare. În mod interesant, deşi iniţial mi s-a
părut cam ciudată soluţia pentru comenzile climatizării, la finalul
testului mă acomodasem fără probleme cu ea.

Totuşi, Citroen C4 are o ergonomie mai bună şi oferă un
stil mai prietenos pentru orice şofer
, în ceea ce priveşte
comenzile audio şi ale climatizării. De remarcat şi displayul cu un
afişaj mai modern la Citroen C4. Celor mai pretenţioşi le va plăcea
soluţia ornamentului cu look de fibră de carbon de pe consola
centrală a lui C4, cu un efect mai bun decât ornamentele de pe
marginile consolei în Opel Astra.

Opel Astra - solutie interesanta pentru climatizarea automata, dar necesita acomodare

De asemenea, şoferul beneficiază de o mică găselniţă:
posibilitatea schimbării culorilor iluminării ceasurilor de bord. O
chestie care „bate” ambianţa luminoasă roşie din diverse locuri în
Opel Astra. C4 mai plusează cu un mic sertar foarte util
imediat sub display
, dar care, din păcate, rupe cam brutal
designul consolei.

Oricum, opţional se oferă, în cazul ambelor modele, câte un
ecran color de mari dimensiuni pentru sistemele de navigaţie, care
rezolvă cu brio problema aspectului consolei, mai ales în cazul lui
Astra.

Citroen C4 - multe spatii de depozitare in tunelul central, dar Astra sta putin mai bine

În ce priveşte spaţiile de depozitare, ambele maşini au
câte un buzunar la baza consolei centrale
, iar înlocuirea
mânerului frânei de mână clasice cu butoane moderne pentru frâna de
staţionare electro-hidraulică a dus la degajarea unor spaţii foarte
utile pe tunelul central, cu un mic plus pentru Astra în ce
priveşte buzunarul dintre scaune.

Configuraţia scaunelor din cele două modele era uşor diferită.
Astra are scaunele faţă mai moi decât te-ai aştepta, iar C4
le are ceva mai tar
i faţă de ce eşti
obişnuit de la o maşină făcută de francezi. Citroen C4 are scaunele
ceva mai bine profilate, iar tetierele au o formă foarte ciudată,
fiind concepute pentru a oferi o protecţie crescută în cazul
impactului din spate.

Opel Astra ofera spatiu mai mare pentru genunchi in spate

Pe banchetă, lucrurile stau mai bine în cazul lui Astra,
care are un ampatament mai mare cu 8 cm decât C4
. Prin
urmare, spaţiul pentru genunchi e mai bun în maşina germană, chiar
dacă vorbim de pasageri destul de înalţi. Aceştia, însă, vor avea
probleme cu spaţiul la cap, care este mai bun în Citroen C4. De
remarcat şi faptul că, în ambele maşini, pe banchetă stau bine doar
două persoane adulte, a treia fiind incomodată de tunelul central
şi de corpul cotierei dintre scaunele faţă.

În privinţa portbagajului, C4 are un surplus de 30 de
litri
, care, în realitate, contează foarte puţin. Mai mult
contează decuparea mai joasă a hayonului, dar şi ceva mai lată faţă
de Astra. Rabatarea fracţionată a spătarului banchetei este
standard pentru ambele modele, dar nu e neapărat un exemplu de
caracter practic.

Citroen C4 are un portbagaj mai mare cu 30 de litri decat Astra

În concluzie, Citroen C4 oferă o ambianţă interioară mai
plăcută,
datorită luminozităţii şi coloritului deschis din
echiparea Elegance, precum şi un portbagaj puţin mai încăpător.
În Opel Astra e mai mult loc în spate, păcat doar
că designul elaborat al interiorului nu este pus în evidenţă şi de
o paletă coloristică mai vie, nici măcar în cazul echipării de top
Cosmo.

Cum merg cele două
maşini –
vedem pe pagina următoare

Citroen C4 are un interior mai primitor si mai colorat decat Astra

Pagini: 1 2 3


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide