O întâlnire interesantă. Pe de o parte jumătate din perspectiva Renault asupra clasei medii, pe de altă parte a şaptea generaţie a unui model care s-a vândut în peste 15 milioane unităţi. Latitude pune accentul pe confort. Este un model care nu prea te îmbie la condus sportiv, au fost momente când mi-aş fi dorit să fac acest test de pe bancheta din spate, să am şofer. În versiunea Luxury dotarea este destul de bogată, mai poţi opta doar pentru trapă panoramică( 800 euro) şi vopsea metalizată (500 euro).
Modelul francez în versiunea 2.0 dCi Luxury 175 CP are un preţ de 27.100 euro cu TVA inclus. La modelul avut la test mai bifăm vopseaua Blanc Perle de 500 euro. Passat B7 Blue 2.0 TDI Highline DSG are un preţ de pornire de 29.422 euro cu TVA inclus. La preţul acesta mai adăugăm ceva opţionale prezente pe modelul testat – culoare night blue metallicc – 420 euro, oglinzi exterioare rabatabile şi Park Assist – 740 euro, tempomat – 298 euro, volan multifuncţional din piele – 153 euro, faruri bi-xenon cu iluminare dinamică – 1.006 euro.
Plus alte câteva opţionale care duc Passat-ul la 36.105 euro cu TVA. Un alt plus al modelului francez este dat de buna insonorizare a interiorului. Passat încă odată îmi comfirmă că este un produs care obţine note bune la toate capitolele. Acum parcă mult mai proaspăt datorită evoluţiei estetice exterioare. Latitude îşi surclasează rivalul din test la capitolul spaţiu interior şi confort general. Passat este mult mai riguros din punct de vedere al ţinutei de drum şi mai economic. La final totuşi nu poate fi neglijată nici diferenţa de preţ de aproape 9.000 euro. Această diferenţă poate fi redusă la doar 2.300 euro dacă se renunţă la opţionale.
Saga Volkswagen în segmentul D a ajuns la capitolul B7, în timp ce Renault a decis să atace această clasă cu două produse – Laguna şi Latitude. Laguna a ajuns la a treia generaţie, iar în acest moment are un loc bine consolidat în segmentul mediu. Totuşi este oferită doar în două versiuni de caroserie în acest moment pe piaţa românească: berlină cu cinci uşi şi coupe. Renault a decis să diversifice gama nu prin o altă versiune de caroserie ci cu un nou model – un sedan care se poziţionează la limita superioară a segmentului D. Pe undeva cele două modele par a fi avut un germene comun la capitolul design, doar că cei de la VW au decis să abuzeze de linii şi unghiuri în timp ce francezii mai boemi au preferat linii mai calde, mai fluide.
Latitude
Există o mică „fractură” la capitolul design, raportat la restul gamei Renault. Latitude este o berlină elegantă, cu o linie sobră, dar care are prea puţine elemente care să alăture modelul gamei Renault din punct de vedere a imaginii de marcă. Aşadar o caroserie elegantă, cuminte, bine proporţionată, al cărei minus ar putea fi găsit de unii chiar în această discreţie şi sobrietate.
Passat
Mai toată lumea îi spune noului Passat B6,5 şi asta pentru că lasă impresia unui facelift ceva mai amplu. Eu tind să îi cred pe cei de la VW când spun că este B7. De asemenea sunt voci care acuză „golf-izarea” designului constructorului german. Personal îl găsesc cel mai atragător Passat de până acum. Dar are un minus la nivel exterior, implică un nivel de echipare superior pentru a fi complet, pentru a reprezenta o apariţie elegantă. Ceea ce înseamnă bănuţi în plus. Latitude totuşi îşi rezervă un plus de prestanţă dat tocmai de dimensiuni. Este mai impunătoare.