Nissan Juke 1.6 DIG-T vs. MINI Cooper S Countryman

Autor: Constantin Ciobanu 09 iun. 2011 Teste comparative

Juke poate deveni o maşină extrem de sociabilă în
regimul ECO, deşi sunt 190 CP ascunşi sub capotă, sau poate deveni
isteric dacă este selectat regimul SPORT. Noi recomandăm rularea în
modul 4X4 Auto pentru a profita de resursele propulsorului. În
cazul optării pentru regimul 2WD puteţi executa un burnout la orice
plecare de la semafor, o plecare mai în forţă. Dacă mai introducem
în ecuaţie şi un carosabil ud, aveţi şansa de a nu pleca.

Am trăit şi o astfel de experienţă în timpul testului, puţină
ploaie, puţin grăbit redactorul, un start mai fulminant la culoarea
verde, atât doar că botul maşinii a început să alunece uşor spre
dreapta, de înaintat nici vorbă. Oricum simpatic Juke din acest
punct de vedere, oferă şi momente alegorice. Suspensia este mai
tolerantă decât la MINI, dar în utilizarea cotidiană diferenţele
sunt relativ mici la capitolul confort, datorită ampatamentului
ceva mai mic decât la MINI.

Aceeaşi suspensie tolerantă este vinovată şi pentru ruliul ceva
mai amplu prezent la bordul lui Juke. În cazul lui Juke, poate
singurul regret este acela că versiunea de 190 CP şi tracţiune
integrală nu este disponibilă şi cu o cutie de viteze manuală.
Cutia CVT se dovedeşte uşor neintuitivă când vine vorba de
exploatarea celor 190 CP. Din punct de vedere dinamic Countryman a
conservat spiritul MINI. Ai aceeaşi senzaţie că eşti la volanul
unui kart, deşi acum putem cocheta cu denumirea de SUV.

A rămas un model masculin, care necesită fermitate în comenzi
din partea celui de la volan. Noi, la ProMotor, apreciem acest
lucru, dar tocmai acest detaliu poate fi considerat şi unul dintre
minusurile modelului. La volanul lui Countryman Cooper S ALL 4 eşti
precum o doză de energizant, stai la pândă, vânezi orice spaţiu
pentru a câştiga ceva metri în trafic. Oricum, pentru o utilizare
cotidiană, mai ales pe drumurile din România, suspensia modelului
britanic este prea rigidă.

Pagini: 1 2 3 4


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide