Nissan Juke 1.6 DIG-T vs. MINI Cooper S Countryman

Autor: Constantin Ciobanu 09 iun. 2011 Teste comparative

Din punct de vedere tehnic, modelul nipon avut la test
era echipat cu propulsorul 1.6 turbo care dezvoltă 190 CP
la 5.600 rpm şi 240 Nm de la 2.000 la 5.200 rpm. La capitolul cutie
de viteze, bifăm o unitate CVT
. Sistemul de tracţiune
integrală poate transmite puterea în mod egal între punţi, iar
graţie sistemului Tourque Vectoring, puterea pe puntea spate poate
fi transmisă până la 100% spre una din roţi, în funcţie de
necesitate. Juke se laudă cu acest sistem în premieră în
segment.

Evident, sistemul ALL MODE 4×4-I oferă posibilitatea rulării în
modul cu tracţiune faţă, 4×4 Auto, dar şi blocarea diferenţialului
central şi livrarea în mod egal a puterii către punţi. Alături de
Nissan am pus un Countryman Cooper S ALL 4. Adică propulsor
1.598 cmc turbo care livrează 184 CP la 5.500 rpm şi 240 Nm de la
1.600 rpm până la 5.000. MINI în versiunea ALL 4 are tracţiune
integrală permanentă.

Sistemul de la MINI are un diferenţial central electromagnetic,
care distribuie puterea între punţi. În condiţii normale de rulare,
aproape 50% din putere este trimisă către puntea spate, dar
raportul poate varia până la 100% între punţi. Juke poate fi
exploatat, în versiunea 1.6L DIG-T ALL MODE 4×4-I avută la test, în
trei moduri – ECO, NORMAL şi SPORT. Selectarea unui mod acţionează
asupra acceleraţiei, servodirecţiei – diferă gradul de asistare,
cutiei de viteze CVT – logica de schimbare a treptelor de viteză se
modifi că în funcţie de modul de conducere (SPORT sau ECO), aerului
condiţionat – în modul ECO, aerul condiţionat îşi reduce puterea
pentru a contribui la un consum mai scăzut.

Pagini: 1 2 3 4


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide