De ce ma certam eu cu Csabi? Pentru ca Mazda reusise sa ma surprinda placut, in conditiile in care Tribeca era si ea la prima degustare. Un SUV extrem de compact, dovada bonul de la spalatorie pe care casiera a pozitionat CX-7-le in randul automobilelor, si nu al masinilor de teren. Scuze pentru categoriile auto, dar astea sunt cele de la spalatorii. Desi Mazda avea, in urma cu niste ani, mari probleme la capitolul imagine de marca, mai nou identitatea sa vizuala a fost bine pusa la punct, iar CX-7 profita de acest lucru.
Pe mine m-a incantat ideea de a avea un SUV care aduce cu RX8. Surprinzator, interiorul nu poate fi caracterizat de aerul compact al exteriorului. Este mult spatiu in care descoperi un confort superior celui oferit de Subaru sau Nissan, desi materialele sunt usor sub cele din Subaru. Pozitia la volan e excelenta si te duce cu gandul la o masina de clasa compacta. CX-7 pune la dispozitie un cockpit mai putin exuberant decat cel al lui Subaru, dar cu care te imbraca mai bine. Atmosfera este usor electrica la volanul SUV-ului nipon, gratie luminii albastre de pe fundalul ceasurilor de bord si celei ambientale. Mult mai logica este amplasarea comenzilor de pe consola centrala, fapt ce conduce la o accesare intuitiva. As avea ceva de comentat vis-a-vis de vizibilitatea redusa oferita de oglinzile laterale.
Daca Subaru si Nissan au mers pe o reteta cu 6 cilindri, Mazda s-a oprit la 4 ajutati de o turbina. Propulsorul de 2,3 litri de pe Mazda 3 si 6 MPS se afla si in dotarea lui CX-7 – lucru excelent! Un propulsor care adora sa fie aruncat in ture, un propulsor care trage sus si te bucura cu un sunet frumos. Cutia automata are gradul ei de lentoare, dar aceasta nu se compara cu cea de la Subaru. Treptele pot fi schimbate si in modul Manual asa cum trebuie: cu plusul jos si cu minusul sus. Recunosc ca, dupa ce am preluat masina de la BDT, am avut nevoie de aproximativ 30 de minute pentru a intelege ce se intampla. Pentru ca v-am vorbit de sunetul special al propulsorului, trebuie sa va spun si ca acesta este concurat puternic de sistemul audio surround cu 9 incinte din dotarea lui CX-7. E poate cel mai bun sistem audio de serie pe care l-am intalnit, parca peste cel din Rolls Royce Phantom. La drum masina nu isi tradeaza clasa, te simti ca si cum te-ai afla la volanul unei compacte sportive. Directia asistata electric este precisa, dar nu ofera acelasi feedback precum aceea a lui Subaru. Aproape ca as fi dat castigatoare in test motorul si cutia de la Murano, dar propulsorul de 2,3 litri de la Mazda, cu ai sai 234 de cai, bucura atat de mult, incat merita locul intai.
Mazda CX-7 | |
Plusuri | Minusuri |
» Design exterior si interior |
» Directie sub Subaru |
» Propulsor | » Vizibilitate oglinzi |
» Sistem audio |