Este preferata lui Csabi, cu care m-am certat toata seara pe marginea subiectului “Tribeca sau CX-7”. Subaru nu se poate lauda cu o experienta prea vasta in privinta SUV-urilor. Este adevarat, insa, ca poate da lectii multora la capitolele tractiune integrala, crossovere si experienta la volan.
Asadar, eram incercat de scepticism vis-a-vis de Tribeca, desi Csabi imi sufla in urechi o poezie al carei titlu era “Tribeca, the Best”. Va imaginati ca am rotit potentiometrul “obiectivitate” in pozitia Maxim pentru a ma convinge daca are dreptate. Am aflat, citind ce spun altii despre masina, ca ar fi ratusca cea urata a SUV-urilor. Dar fie circumvolutiunea care analizeaza frumosul mi s-a atrofiat, fie nu stiu eu ce este acela frumos, cert e faptul ca Tribeca mi s-a parut a avea o linie exterioara interesanta. S-a incercat pe undeva desenarea unei parti frontale care sa aminteasca de familia Subaru, dar nu stiu daca s-a reusit. Oricum, in trafic este o prezenta ce impune respect atat prin dimensiuni, cat si prin design.
Anonimatul nu va va fi garantat la volanul unei Tribeca. Si daca va invit la interior, o fac pentru ca am motive intemeiate si doresc sa va simtiti si dumneavoastra bine. Recunosc ca impresia pozitiva a fost amplificata de tapiteria din piele bej deschis si de materialele cu aceeasi nuanta care contribuie la luminarea unui interior spatios. In schimb, nu pot ierta pozitia incomoda la volan intr-o masina al carei brand triumfa prin raliuri. Or fi imbatranind ei, pilotii, dar vechile metehne nu se uita. Asta e, dar va puteti consola cu faptul ca restul ocupantilor se vor simti bine. Daca Csabi a zis despre habitaclu ca ar fi Sci-fi, eu voi spune despre bord ca are in design ceva organic. Curge, totul este fluid, te duce cu gandul la experimente genetice. Daca turometrul si vitezometrul ofera o lizibilitate excelenta, nu acelasi lucru il pot afirma despre multimea de butonase ingramadite pe consola centrala si iluminate de acelasi rosu cald ca si al luminii ambientale. Pe timp de noapte, daca nu stii ce si cum, iti va fi extrem de greu sa nimeresti comanda pe care o doresti. Extrem de reusita interfata grafica a computerului de bord, care poate fi accesata prin intermediul touchscreen-ului central. Insist pe aceste detalii pentru ca un SUV este achizitionat de obicei pentru confortul oferit, asa incat, cu exceptia securitatii sporite in cazul rularii pe orice vreme, despre performante off-road veritabile nu poate fi vorba. Tribeca ascunde sub capota un boxer in sase cilindri de 3 litri. Pe hartie, acesta este al doilea ca putere din test, cu 245 CP obtinuti la 6.600 rpm, insa cuplul motor de 297 Nm obtinuti la 4.200 rpm plateste tribut pentru capacitatea cilindrica inferioara celei a lui Murano. Propulsorul bucura atat prin elasticitate, cat si prin sunet, caci e un un boxer care recita-n permanenta. Visul este spulberat insa de cutia automata cu cinci trepte – mostenire de la yankei -, total eclipsata de cele de la Murano si CX-7.
Nu mai insist asupra subiectului pentru ca ma enervez. Cand vine vorba de tinuta de drum, Subaru este Subaru. La acest capitol, Tribeca domina clar Nissan-ul si are un minim avantaj asupra Mazdei. Ruliul exista si este firesc in cazul unui astfel de automobil; in schimb, cand este pusa la treaba, suspensia se aude in habitaclu. Masina de test era echipata cu pneuri de iarna care transmiteau un zgomot persistent, fapt ce devine iritant in cazul unui rulaj pe autostrada la viteze medii.
Subaru Tribeca | |
Plusuri | Minusuri |
» Design interior | » Cutie automata |
» Calitate exceptionala |
» Pozitia la volan |
» Tinuta de drum |