5. Seat Ibiza – Spaniolul germanizat
Seat Ibiza a avut ‘ghinionul’ să se nască în acelaşi grup cu Volkswagen Polo, din umbra căruia nu dă semne că ar vrea să iasă. De la Polo a luat calitatea materialelor, în special a plasticelor, însă când vine vorba de scaune, textura acestora se dovedeşte tare iar textilele nu sunt foarte fine la atingere.
Ca design, interiorul este practic o variantă mai destinsă a celui existent pe Polo, însă nu suficient de jovial pentru o maşină care ar trebui să exprime tinereţe şi nu neapărat dinamism, ci poftă de viaţă. Ibiza este cea mai lungă maşină din clasa sa, lucru care se traduce printr-un portbagaj generos, cu un volum de 292 de litri, întrecut doar de Ford Fiesta şi Dacia Sandero.
Pentru că s-a lepădat de straiele spaniole, Seat Ibiza a primit aceeaşi platformă tehnică folosită şi de Volkswagen Polo, drept pentru care ţinuta de drum s-a îmbunătăţit considerabil, şi Ibiza e mai stabilă ca 208, Yaris, Sandero sau Space Star. Suspensiile sunt ferme, direcţia precisă şi ascultătoare, iar când este dusă spre limită, maşina te reconfortează cu un sentiment de siguranţă, chiar dacă sportivitatea nu o defineşte câtuşi de puţin.
Chiar şi în virajele abordate mai curajos, Ibiza aproape că respinge categoric noţiunea de ruliu, iar faţă de fratele german Polo, puntea spate îşi vede de treaba ei şi nu devine din când în când jucăuşă. Per total, Ibiza se situează undeva la nivel cu Fiesta şi Polo, unde diferenţele sunt mici între comportamentul maşinilor.
Deşi şi-a pierdut din şarmul latino, Seat Ibiza se bazează în primul rând pe caracterul tineresc şi pe un stil plăcut. Pentru clienţii români, Seat Ibiza este disponibil începând cu preţul de 10.917 de euro în echiparea de bază Reference cu motor de 1,2 litri cu 60 CP şi cutie de viteze manuală.
VEDEŢI UN NOU MODEL PE PAGINA URMĂTOARE