Maşini diesel automate: Citroen C4 e-HDi vs. Renault Megane dCi EDC

Autor: Oraan Mărculescu 16 iun. 2011 Teste comparative

În cazul Citroen, soluţia Micro-Hybrid e-HDi constă din
asocierea motorului diesel common-rail de 1,6 litri şi 110
CP cu o nouă cutie de viteze manuală robotizată EGS, plus câteva
„găselniţe”
cu scopul reducerii consumului: un sistem
Stop&Start pentru motor, un alternator reversibil de nouă
generaţie şi un sistem e-booster, care reporneşte motorul mai
eficient decât un starter convenţional.

Citroen
C4 e-HDi
de pe tare.ro

Cutia de viteze are rapoartele de transmisie optimizate, având
două moduri de funcţionare: automat (A) şi manual-secvenţial (M),
treptele putând fi schimbate de la padelele din spatele volanului.
Este, de fapt, o cutie manuală, dar ambreiajul este
comandat electronic, nemaifiind necesară a treia pedală
.
Faţă de o cutie automată, lipseşte poziţia P (parking), maşina
fiind dotată cu o frână de mână electro-hidraulică.

Prin urmare, faţă de o cutie de viteze automată convenţională,
costul cutiei manuale pilotate EGS este mai mic, iar
fiabilitatea şi robusteţea sunt mai bune
. În plus, Citroen
C4 e-HDi este avantajat de spaţiul degajat de această soluţie, pe
tunelul central fiind disponibil un compartiment extrem de mare, la
baza consolei, iar maneta cutiei de viteze este extrem de mică şi
nu deranjează deloc la accesarea comenzilor de pe consolă.

Citroen C4 e-HDi - cutia manuala pilotata

În cazul lui Renault Megane, soluţia EDC (Efficient Dual Clutch)
reprezintă o premieră pentru constructorul francez. Totodată,
francezii declară că este pentru prima dată când o astfel
de soluţie, cu două ambreiaje uscate, este asociată cu actuatori
electromecanici
(aceştia având avantajul unui consum mult
mai redus de energie).


Renault Megane 1.5 dCi EDC
de pe tare.ro

Principiul de funcţionare este, în mare, acelaşi cu al soluţiei
DSG de la modelele grupului Volkswagen: fiecare ambreiaj
este „responsabil” pentru câte trei trepte de viteză
(unul
comandă treptele 1,3,5, iar celălalt treptele 2,4,6), iar
computerul central comandă momentul de schimbare optim pentru
păstrarea unui consum cât mai scăzut.

Cutia automată de pe Renault Megane EDC mai are
particularitatea că se poate adapta stilului de condus al
şoferului
. Într-un stil lent, treptele sunt schimbate
rapid, pentru a se păstra un nivel scăzut al turaţiei, deci un
consum cât mai mic. Dacă se accelerează puternic, cutia va asigura
urcarea în ture a motorului, pentru a se obţine performanţele
dorite.

Renault Megane EDC - sistemul dublu ambreiaj

Prin urmare, la nivel tehnic vorbim despre o rivalitate
între două sisteme diferite
: un motor diesel cu sisteme
pentru reducerea consumului, asociat cu o cutie de viteze manuală
pilotată versus un motor diesel asociat cu o cutie de viteze
automată şi cu dublu ambreiaj.


Să vedem care este reţeta optimă în
practică

Pagini: 1 2 3 4


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide