Părerea
mea despre Audi Q7 este cât se poate de fermă. Cel mai bun SUV de
familie din segment, punct. Nu este cel mai performant în offroad,
cel mai exclusivist, cel mai frumos sau cel mai apreciat, însă este
de departe cel mai practic în ceea ce priveşte drumurile lungi,
familiile numeroase sau uşurinţa cu care se conduce.
După cum spuneam mai demult în cadrul altui comparativ, Q7 este „un
fel de A6 Avant pe steroizi. Imens, dar elegant”. Nimic nu ajuta un
SUV mai mult la capitolul manevrabilitate decât impresia că este de
fapt o maşină mai mică. Iar tu, în realitate, conduci cel mai lung
model din clasa lui.
Lăsând la o parte toate aceste lucruri, ne putem concentra la cea
mai vândută unitate turbodiesel în 6 cilindri, nu doar din gama Q7,
ci de pe tot continentul. Dacă stau să mă gândesc mai bine, nu ştiu
ce alt motor îl poate bate la capitolul vânzări. V6 TDI este
disponibil şi sub capota lui Q5, A4, A5, A6, A8.
Plus că îl găsim şi la Volkswagen şi la Porsche, pe Touareg,
respectiv Cayenne diesel. În cazul de faţă, acest motor (acum Euro
6) ajută un SUV cu o greutate totală de 2.350kg şi o lungime de
5.089 mm să atingă 100km/h în 8.5 secunde şi o viteză maximă de
210km/h.
Produce 245 cai putere şi un cuplu maxim de 550Nm la numai
2.000rpm. Este, pe scurt ..ce trebuie. Este rivalul perfect pentru
hybridul nostru de aici. Iar în ceea ce priveşte exploatarea
acestuia, nota 10. Q7 TDI are reprize mai bune decât RX 450h tocmai
datorită cuplului superior.
Preţul acestuia este cu aproximativ 5.000 euro mai mic decât al
unui RX 450h în echipare de bază. Ce înseamnă asta? Pai depinde de
preferinţele fiecăruia. Poţi face multe lucruri cu 5.000 euro. Îi
poţi baga în carburant şi să vezi cât de mult se justifică
diferenţa dintre tehnologia diesel sau cea hibridă.
Sau poţi opta pentru tot felul de dotări opţionale sau pentru a
îmbunătăţi confortul de la volan. Depinde de preferinţele
fiecăruia. Dar dacă mergeţi pe mâna unui V6 diesel, nu înseamnă că
aţi câştigat în totalitate la capitolul performanţe.
Vă reamintesc că RX 450h atinge 100km/h în doar 7.8 secunde, iar
motorul V6 pe benzină este foarte potent atunci când îl trezeşte la
viaţă strigătul de ajutor a celui electric. Însă deja am stabilit
că aici vom vorbi despre alt gen de performanţe – cele economice,
cele practice. Aşa că mai departe, am făcut singurul lucru logic pe
care-l mai puteam face…