Am
condus această maşină anul trecut prin vară şi am rămas absolut
şocat de cât de mult a putut să-mi placă. Până şi aspectul său de
Prius pe „dietă” de fast food m-a…ok nu m-a cucerit, dar nici nu-mi
mai displăcea.
Cu siguranţă, liniştea din cabină este primul lucru care te
surprinde. Şi nu mă refer la linistea aceea datorată faptului că nu
asculţi muzică sau că nu ai pornit motorul, ci din contră. Apasă
butonul de start iar tehnologia hibridă te salută subtil printr-o
simplă avertizare a luminilor prin bord.
Iar când pui în mişcare SUV-ul tău hybrid, ţi se pare că maşina a
luat-o la vale iar tu ai uitat să tragic frâna de mână. Este pur şi
simplu o experienţă total diferită decât cea oferită de un motor
diesel. Nicio trepidaţie, niciun troncănit, nimic.
Ţin minte că mi-a luat câteva ore să mă obişnuiesc cu linistea
completă de la momentul pornirii motorului electric, însă toată
treaba e mai mult psihologică.. din cauza creierului uman care
aşteaptă un oarecare sunet pentru a conştientiza începutul
călătoriei cu vehiculul respectiv.
În fine, următoarea etapă la bordul unui RX 450h este cea în care
te gândeşti dacă poţi oare să rulezi cât mai aproape de 100%
electric prin oraş, astfel consumând cât mai puţin carburant
posibil. Am reuşit un consum de 4% de la showroom-ul Lexus din
Pipera până în centru în pţa Unirii unde aveam înainte
sediul.
Era o dupămasă foarte aglomerată, am mers mai mult bară la bară iar
acceleraţia o atingeam ca pe o pisică abia născută. Nu, nu cu
indiferenţă! Cei drept asta era cu o zi înainte de marea escapadă
prin oraş şi cei 100km parcurşi „in the name of science” pentru a
afla ce înseamnă un SUV hibrid prin traficul din bucureşti în
timpul orelor de vârf.
Şi dacă vă mai aduceţi aminte (testul
e chiar aici pe site), la finalul unei zile crunte am reuşit un
consum mediu de 10,8 litri / 100km. Plin pe plin. Indubitabil.
Incontestabil plus multe alte sinonime. Chiar şi acum mă gândesc cu
stupoare la acea reuşită. Pentru mine personal, este fix acolo în
top alături de cei 3.9 litri / 100km obţinuţi cu Opel Insignia
EcoFlex între Frankfurt şi Heidelberg (de
asemenea aici pe site).
Doar că acolo mă luptam să obţin un consum cât mai mic. Mă luptam
la modul aer condiţionat închis, rulat în spatele camioanelor pe
autobahn pentru o rezistenţă mai bună la aer. Şi bineînţeles pe
pilot automat pentru a nu avea vreo variaţie în viteza
constantă.
Cu RX 450h am reuşit cei 10,8 litri la sută mergând 100km prin cel
mai aglomerat oraş din ţară, în timpul orelor de vârf, prin
intersecţii blocate şi străduţe înfundate. Iar această reuşită vine
din partea unui SUV premium cu un preţ de pornire de la 60.000
euro, care mai şi dispune de un propulsor V6 pe lângă cel electric,
unde totalul de cai produşi este undeva la 300. Sau 299cp pentru
cei care sunteţi perfecţionişti.