Insignia vs C5 vs Accord

Autor: Adrian Mihălţianu 27 nov. 2009 Teste comparative

Dar,
cum spuneam şi înainte, C5-ul face ce zice. Până şi eu aş putea să
pun la o parte abilităţile dinamice atunci când aş ieşi la
cumpărături, căutând un break de familie. Confortul şi interiorul
finisat într-o manieră excelentă fac din C5 Tourer un adevărat
învingător. Nu sunt francezii cei mai pragmatici oameni din lume,
însă ştiu să te facă să te simţi bine.

La capitolul dimensiuni, Citroën-ul nu este cea mai mare maşină din
acest comparativ, însă are cel mai mare ampatament şi cea mai mare
lăţime totală. Ar fi alegerea noastră pentru un drum lung, prin
ţară sau în afara ei. Indiferent de starea drumurilor, ne-am simţi
mai în largul nostru ştiind că avem undeva acolo o tehnologie
impresionantă, care amortizează tot ce se poate amortiza pentru
confortul nostru personal.

Trecând la lucruri mai practice, precum demarajul sau viteza
maximă, C5 Tourer 2.0 HDi atinge 100 km/h în 12,1 secunde şi o
viteză de 198 km/h. La fel ca în cazul lui Insignia, cutia automată
penalizează atunci când vine vorba de timpii obţinuţi.


Dar OK, poate că aceste lucruri nu au fost tocmai practice şi mai
bine vorbeam despre spaţiul din portbagaj sau despre ceva de genul
ăsta. Fie! Cei 505 litri sunt disponibili fără a avea bancheta
spate rabatată, cu toate că, la prima vedere, portbagajul pare a fi
chiar mai mare decât „pe hârtie”. Preţul de bază pentru un 2.0 HDi
este de aproximativ 24.400 de euro, însă cu doar 22.000 poţi merge
pe mâna unui 1.6 HDi, un propulsor foarte reuşit.

Testat cu echiparea unui Executive manual cu 6 trepte, acest Accord
Tourer oferă avantaj după avantaj, însă are şi o destul de mare
slăbiciune, despre care vom vorbi la final. Pentru început, Honda
Accord este unul dintre acele automobile despre care ştii de la
prima vedere că n-ai ce să-i reproşezi. Este o Honda. Mai mult,
este un Accord – model cu o istorie incontestabilă în lumea
auto.

Noua generaţie reprezintă o reuşită enormă. Arată extrem de bine şi
este plină de tehnologie, fie că vorbim despre berlină ori despre
acest break. Sau nu? Hmm, dacă stăm să ne gândim bine, putem să
împărţim clasa medie în două categorii din punct de vedere estetic:
maşini care arată mai bine break decât în 4 sau 5 uşi şi, invers,
maşini care arată mai bine ca berline decât ca break-uri.

Discutabil, ştiu. Dar dacă Insignia face parte din categoria în
care break-ul arată mai bine, atunci Accord-ul este liderul
celeilalte categorii. Însă iarăşi deviem de la pragmatism. Cum
rămâne cu spaţiul de încărcare, cu spaţiul interior, confortul şi
ţinuta de drum, cu toate acele trăsături importante pentru o maşină
de familie?


Faptul că Accord-ul este cea mai mică maşină din cadrul acestui
comparativ nu înseamnă neeapărat şi că ea reprezintă cea mai slabă
alegere. Motorul turbodiesel i-DTEC este fără nici o îndoială cel
mai bun din segment, iar cutia manuală cu care a venit echipată
maşina noastră de test nu a făcut decât să amplifice senzaţia de
demaraj puternic. O sută de km/h în 9,6 secunde sună acceptabil
până şi pentru un boyracer… atâta timp cât nu uită că vorbim
despre maşini de familie.

Dar la început am menţionat şi un dezavantaj… faţă de celelalte
două modele despre care am vorbit. Dacă nu-ţi doreşti cine ştie ce
opţionale scumpe şi te mulţumeşti cu motoare mai mici de 2,0 litri,
atât Insignia cât şi C5 vin în ajutorul tău cu preţuri de numai 20
sau 22.000 de euro.

La noi, cel mai ieftin Accord Tourer costă 32.939 de euro… preţ
care poate fi justificat prin lista infinită de dotări disponibile
– însă ar fi mers şi o versiune mai de entry level. Poate un 2.0
i-VTEC manual, disponibil numai ca sedan, sau pur şi simplu un
nivel de echipare mai mic, care să mai scadă din preţul de
bază.

Ultima
oară când am condus o Insignia mă aflam la Frankfurt, încercând să
obţin un consum cât mai mic pe o distanţă de aproximativ 100 km.
Bineînţeles, atunci era vorba despre un concurs axat pe economia de
combustibil, iar modelul era un ecoFlex.

În versiunea break, Opel Insignia este cel puţin la fel de
interesant ca şi în 4 sau 5 uşi. Estetic, există în favoarea
acestui model argumente că ar fi mai frumos decât hatch-ul sau
berlina şi poate că aşa şi este; însă aici o să vorbim despre
aspectele practice ale acestui gen de automobil.

Desigur, formele elegante ale caroseriei, jantele de 19″ şi
poziţiile cu LED-uri sunt greu de ignorat, însă, odată ce te-ai
aşezat la volanul unei Insignia Sports Tourer şi priveşti în spate,
rămâi de-a dreptul şocat.

Cei 4,90 metri lungime şi volumul portbagajului (cu bancheta
rabatată), în valoare de 1.743 litri, reprezintă cifre demne de un
model dintr-o clasă mult mai mare. Ca dinamică, avem de-a face cu o
maşină extrem de echilibrată. Şasiul are un ruliu bine controlat,
chiar mai bine decât în cazul Hondei sau al Citroën-ului, iar
ţinuta de drum este excelentă, atât cu şofer, cât şi cu pasageri şi
bagaje la bord.


Ţin să menţionez că versiunea testată nu era echipată cu sistemul
Flex Ride, care reglează automat răspunsul amortizoarelor în
funcţie de modul selectat – Sport/Tour/Normal. În schimb, avea „pe
ea” aproape totul, de la climă automată, la piele, navigaţie şi o
sumedenie de dotări pe care trebuie să le ai în secolul 21.

La capitolul performanţe, ei bine, acestea nu sunt tocmai
uimitoare. Totuşi, vorbim despre o maşină care cântăreşte 1.743 kg.
Propulsorul 2.0 CDTi dezvoltă 160 de cai-putere şi 350 Nm –
suficient pentru a accelera de la 0 la 100 km/h în aproximativ 10
secunde şi pentru a atinge o viteză maximă de 210 km/h.

Deci… s-ar fi putut şi mai bine. Per total, m-am simţit bine la
volanul versiunii break a Insigniei. Reprize bune, confort excelent
şi, de ce nu, un aspect mai frumos sau poate mai impunător decât
cel al Accord-ului sau al C5-ului. Dacă luăm în considerare şi
faptul că o Insignia Sports Tourer are un preţ de bază de numai
20.000 de euro (pentru versiunea 1.6 16v, manuală), am putea foarte
bine s-o recomandăm oricărei persoane aflate în căutarea unei
astfel de maşini.


Nouă, aici, la ProMotor, ne place C5-ul. Ne place nu doar pentru că
este o maşină reuşită din foarte multe puncte de vedere, ci în mod
special pentru că face exact ceea ce zice. Iar un Citroën zice
„confort”. Am condus suficient de multe C5-ul echipate cu suspensia
hidractivă încât să reţin un fapt cât se poate de simplu.

Este cea mai confortabilă maşină din clasa ei, fără absolut nici o
îndoială. Gropi, denivelări, gropi de canalizare, toate sunt
amortizate impecabil. Următorul argument în favoarea Citroënului ar
fi că, dacă tot alegi să-ţi cumperi un break pentru tine şi familia
ta, de ce să nu optezi şi pentru această suspensie?

Doar nu vrei să-ţi vezi copiii vărsându-şi pe ei sucurile din cauza
faptului că n-ai fost atent când ai trecut peste şina aia de
tramvai! Singurul dezavantaj ar fi dinamica. Atât Accord-ul, cât şi
Insignia fac o treabă mai bună pe viraje atunci când ai chef să
conduci mai agresiv, iar propulsorul HDi de 2,0 litri nu este la
fel de puternic precum cel al rivalelor de aici.


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide