Insignia & Avensis vs. concurenţa – ep.6: VERDICT

Publicat: 02 02. 2009, 19:25

VEZI TOATE CAPITOLELE TESTULUI COMPARATIV INSIGNIA ŞI AVENSIS VS. CONCURENŢA

Silviu Drăgănescu

Acest test mi-a confirmat părerea pe care o aveam şi până acum: diferenţele sunt atât de mici într-o clasă de maşini, încât alegerea unueia dintre ele se va face pe baza unor argumente şi criterii extrem de subiective. Având în vedere ordinea importanţei celor 4 domenii notate, alegerea personală este destul de uşoară.

  • Renault Laguna este un automobil căruia nu ai prea multe să-i reproşezi, iar cu un preţ imbatabil mă face să mă întreb de ce se vinde aşa slab în România. Răspunsul este însă destul de uşor de bănuit.
  • Volkswagen Passat CC ar avea şanse să se impună în faţa concurenţilor dacă nu ar avea un preţ astronomic ce-l propulsează direct în categoria "struguri acrii".
  • Ford Mondeo şi Mazda6 sunt modele cu o dinamică de apreciat, dar care se situează în preferinţele mele după interior, acolo unde nicuna dintre ele nu excelează.
  • Toyota Avenis este şi ea o maşină foarte interesantă, care personal mi-a oferit o surpriză placută, deoarece nici în acest caz nu pot găsi prea multe lucruri de reproşat. Cu reducerile aferente scăderii elementului de noutate, ar deveni o alternativă foarte bună.
  • Citroen C5 se vrea o maşină foarte confortabilă şi chiar reuşeşte destul de bine acest lucru. De aceea i-am şi dat o notă mare la dinamică, pentru că personal consider că cei de la Citroen nu au dorit nicidecum o ţinută de drum cu vreo valenţă sportivă. Unora le place vaporul.
  • Câştigarea titlului de Maşina anului 2009 în Europa m-a făcut să aştept cu interes un test cu Opel Insignia. La nivel estetic maşina este reuşită, atât în exterior, cât şi în interior, însă am fost dezămăgit de zgomotul motorului diesel, care nu cred că ar avea ce căuta într-o maşină a anului 2009.
  • În ceea ce priveşte Honda Accord, aşteptările au fost mari, având în vedere experienţa cu vechea generaţie. Şi, din păcate, nu au fost îndeplinite. Suspensia moale şi direcţia cea mai slabă din test au fost principalele minusuri ale maşinii, compensate parţial de un interior bine realizat, ergonomic şi cu spaţii de depozitare foarte multe