VEZI TOATE CAPITOLELE TESTULUI COMPARATIV INSIGNIA ŞI AVENSIS VS. CONCURENŢA
Dragoş Băltăţeanu
Diferenţele dintre cele opt automobile de clasă medie puse faţă în faţă în acest test sunt destul de dificil de scos în evidenţă. Toate maşinile prezente sunt automobile excelente, cu plusuri şi minusuri. Nu există unul dintre cele opt care să iasă în evidenţă prin ceva anume.
Toyota Avensis este cel mai nou model dintre cele opt. Lansat de curând, înlocuieşte un model de succes pentru producătorul japonez, model considerat letargic şi preferat de fanii mărcii şi de cei care îşi doreau un automobil fiabil şi confortabil. Noul Avensis nu vrea să fie un automobil care să convingă prin dinamică. Este, în schimb, poate cel mai confortabil dintre cele opt şi cel mai bine finisat. Toyota a crescut mai mult standardele de calitate, iar interiorul modelului testat ne-a uimit. Dinamica este bună, accentul cade pe confort însă. A fost şi cel mai puternic motor din test şi unul dintre cele mai elastice.
Al doilea model foarte nou este Opel Insignia. Aşteptat cu mare interes de piaţa europeană, Insignia este un automobil al contrastelor. Designul este impunător, Opel renunţând la liniile drepte ale modelului Vectra pentru linii fluide. Silueta este destul de masivă şi aduce a maşină americană. Deşi este un automobil mai bun ca vechiul Vectra din punct de vedere dinamic, Insignia dezamăgeşte prin habitaclul prost insonorizat şi finisările interioare. Plasticele sunt de o calitate slabă, iar consola centrală este înţesată de butoane. Meniurile sunt la fel de puţin intuitive, cel de la volan având nevoie de ceva timp pentru a învăţa funcţiile celor câtorva zeci de butoane de la bord.
Mazda6 şi noul motor diesel de 2.2 litri sunt egale cu plăcerea condusului. Modelul japonez este cel mai aproape de şofer. Suspensia este perfectă pentru condusul sportiv, iar noul motor diesel este elastic şi mult mai plăcut decât vechiul propulsor de doi litri. Disponibil în trei variante de putere, chiar şi în versiunea de bază de 125 CP impresionează încă de la turaţii joase. Mazda6 rămâne automobilul celui îndrăgostit de drumuri lungi şi întortocheate. Primeşte premiul meu pentru cea mai bună dinamică dintre cele opt concurente.
Ford Mondeo este cel mai complet automobil prezent la testul nostru. Cel mai mare interior, un portbagaj imens, mai ales în varianta cu hayon. Motorul turbodiesel de 2.2 litri este plin de viaţă şi asigură performanţe excelente. Ţinuta de drum este un compromis bun între confort şi dinamică. Designul parcă nu mai convinge ca la început, dar este o chestiune de gust. Pentru o familie este, probabil, una dintre cele mai bune alegeri.
Honda Accord este mai mare decât generaţia anterioară. Cu finisări premium şi o grămadă de jucării, Accord este o alternativă interesantă. Varianta prezentă la test a fost o versiune mai slab dotată şi acest lucru a pus-o în umbra concurenţei. Înarmată cu toate dotările, Honda Accord este un automobil high-tech. Motorul diesel de 150CP se achită excelent de îndatoriri.
Citroen C5 este un automobil frumos. Poate cel mai frumos din punct de vedere al designului. Exceptând Passat-ul CC. Pentru un sedan de clasă medie, Citroen-ul este mare, poate prea mare. Ai nevoie de ceva timp să te obişnuieşti cu dimensiunile. La fel şi la interior. Multe comenzi sunt amplasate pe butucul fix al volanului şi, dacă nu ai mai condus un Citroen, trebuie să te obişnuieşti. Suspensia hidraulică permite reglarea gardei la sol, dar ţinuta de drum este letargică. Personal prefer C5-ul cu supensie metalică.
Renault Laguna este alternativa franceză pentru Ford Modeo. Nu este la fel de mare, motorul de 150 CP nu este la fel de elastic, iar designul este o interpretare franţuzeasca a berlinei medii. Însă interiorul este de o calitate nemaivăzută până acum la Renault, iar ţinuta de drum este mai mult decât interesantă. În plus, preţul este atrăgător.
Poate la prima vedere, Volkswagen Passat CC nu are ce căuta în acest test. Însă, în opinia noastră, acest Passat este adevăratul Passat. Aşa ar fi trebuit să arate acest model încă de la început. În plus, Opel a declarat încă de la lansare că Insignia are linii de coupe cu patru uşi la fel ca şi Passat CC. Ba chiar l-a enumerat printre concurenţi. Este, probabil, cea mai frumoasă maşină dintre cele opt. Portierele fără ramă şi linia caroseriei adaugă una aer deosebit. Păcat că interiorul impecabil finisat este cam înghesuit. În rest, pentru un Passat CC înţesat cu jucării electronice trebuie să scoţi din cont o sumă frumuşică. Este un automobil bun pentru un burlac cu aspiraţii familiste ce vrea să fie remarcat.
Rezumând, există trei automobile care se remarcă: Toyota Avensis pentru noutate, calitate şi fiabilitate; Mazda6 pentru dinamică; Ford Mondeo pentru compromisul aproape perfect. Alegerea depinde, însă, de dorinţele fiecăruia.