VEZI TOATE CAPITOLELE TESTULUI COMPARATIV INSIGNIA ŞI AVENSIS VS. CONCURENŢA
Constantin Ciobanu
Aş dori, înainte de a intra în detalii, să specific că rezultatele unui astfel de comparativ vor fi uneori, într-o mică măsură, alterate de o serie de factori. Printre aceştia şi imposibilitatea de a aduna într-un comparativ modele cu motorizări şi niveluri de echipare similare. Şi asta pentru că fiecare importator/dealer înmatriculează pentru parcul de presă modele în versiuni de echipare şi motorizare pe care de obicei doreşte să le promoveze. Iar, în situaţia economică de azi, nu blochează nimeni bani într-un parc de presă care să satisfacă orice moft de jurnalist auto.
Un comparativ greu, unul în care trebuie să laşi acasă simpatiile, să nu te intimideze eventualele premii obţinute de vreun model sau altul şi să fii extrem de critic.
- În primul rând un factor important în departajare îl reprezintă preţul şi în acelaşi timp ce primeşti de acei bani. La acest capitol, Renault Laguna şi Mazda6 sunt clar pe locuri fruntaşe. Personal am deja o alergie vis-à-vis de premium, toţi sunt premium. Maşini normale mai construieşte cineva? Maşini care să se poată identifica cu ideea de necesitate, de nevoie practică de zi cu zi. Unele modele din comparativ au preţuri interesante în versiunile de bază: Citroen C5, Opel Insignia, Toyota Avensis, Ford Mondeo. Dar cât mai trebuie să adaug la acest preţ de bază pentru a mă bucura de câteva dotări şi de o ambianţă interioară care să nu fie dominată de un gri 100% şi de materiale ieftine? Exemple clare sunt Citroen C5 şi Toyota Avensis, ca să nu mai amintesc de VW Passat CC.
- Un alt factor important a fost ţinuta de drum, aici a nu se înţelege sportivitatea modelului. Ci sentimentul de încredere dat de maşină în timpul condusului, cât de mare este ruliul pe viraje, pentru că şi acest factor creează disconfort, cât de andurante sunt frânele şi cât de bine sunt dozate, răspunsul propulsorului, modul în care livrează puterea pe întreaga plajă de turaţie, etajarea cutiei, chiar şi dispunerea pedalierului l-aş include aici. La acest capitol optez pentru Mazda6, urmat[ de VW Passat CC, Ford Mondeo, Renault Laguna.
- Pe ultimul loc am pus "impresia artistică" sau designul. Maşina trebuie să îmi aducă satisfacţii zi de zi, dacă mai este şi frumoasă este un bonus. Aici recunosc eleganţa Passat-ului CC. Dar şi Mazda6, Ford Mondeo, Honda Accord sau Citroen C5 nu îmi sunt indiferente.
- Un criteriu care nu a fost inclus în departajare, dar de care am ţinut cont a inclus numărul de caroserii disponibile. Passat CC se laudă cu o versiune de caroserie "premium", coupe cu patru uşi, pe lângă berlina idolatrizată pe meleagurile noastre şi versiunea Variant. Toyota Avensis, Citroen C5 şi Honda Accord oferă două caroserii – berlină şi combi, în timp ce Ford Mondeo, Opel Insignia şi Mazda 6 pot fi comandate în versiunile berlină, hatchback şi combi, iar Renault Laguna – hatchback, combi şi coupe.
Acestea fiind spuse clasamentul meu arată cam aşa:
- Mazda6
- Renault Laguna
- Ford Mondeo
- Honda Accord
- Toyota Avensis
- VW Passat CC
- Citroen C5
- Opel Insignia
Clasamentul diferă puţin de cel din tabel şi asta pentru că notele au fost date imediat după test, în timp ce concluzia de faţă am scris-o la câteva zile, după ce impresiile din test s-au sedimentat.
Dacă plecăm de la premisa premium, atunci acest clasament suferă unele modificări. Acest punct de vedere are la bază poziţionarea modelelor de către constructori. Singurii care au declarat că nu au neapărat pretenţii de segment premium sunt Renault, Mazda, Ford şi Toyota. Acestea fiind spuse, clasamentul meu arată atfel:
- VW Passat CC
- Honda Accord
- Toyota Avensis
- Mazda6
- Renault Laguna
- Ford Mondeo
- Citroen C5
- Opel Insignia
Pagini: 1 2 3 4 5 6 7